• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regel in een ander werkblad leegmaken door een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudweststrate

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2020
Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier en heb me aangemeld omdat ik regelmatig hier antwoorden vind op mijn vragen.
Nu heb ik een specifieke vraag en de gaat over het maken van Macro's, heb hier nog weinig of geen ervaring mee.

Voor het team waar ik mee samen werk heb ik voor een ieder (6 personen) excel bestand aangemaakt waarin ze wekelijks hun werk in bijhouden.
Voor mezelf heb ik een excel bestand aangemaakt die zodra ik deze opstart alle gegevens van mijn team inleest zodat ik deze kan verwerken.
Nu is mijn vraag, kan ik door middel van een knop (per regel) een macro aanmaken zodat ik de regel in het bestand van de ander leegmaak.
Zou betekenen dat ik per regel een knop krijg die dan die bewuste regel in het bestand van de ander leegmaakt, zodat hij of zij weet dat ik die regel heb verwerkt.

Groetjes Ruud

Hoi Jean-Paul,

Twee bestanden bijgevoegd.
Bestand 1 = Werklijst Storingen Michel, waarin Michel dus zijn lijst met te behandelen storingen in zet, dit doet hij iedere dag en geeft ook aan als deze is opgelost.

Bestand 2 = Werklijst Storingen in te lezen, waarin ik de regels die hij heeft ingevuld inlees door een simpele formule ( bestanden staan altijd op dezelfde plek op de server).

Als ik dan een regel zie waarin een afhandel datum is ingevoerd ga ik deze in een aantal andere programma's verwerken.
Graag zou ik, als ik klaar ben die door mij verwerkte regels leegmaken in het bestand van Michel, en dit door op een te maken knop met een macro te drukken, en dit dus voor elke regel een knop.

Hoop dat ik dit begrijpelijk heb uitgelegd.

Gr. Ruud

Bijlagen

Ziehier mijn bijdrage, selecteer een cel in kolom H, wanneer er in diezelfde rij in kolom F een datum staat zal het validatie Icoon verschijnen, Hier kan je kiezen uit 3 macro knoppen, "Ja", "Nee" en 3sterretjes.
Achter deze macro knopje kan je je persoonlijke macro in zetten of uitbreiden, nu zijn ze beperkt tot Ja Nee en blank
Hoop dat ik u hier mee verder heb geholpen

Laatst bewerkt:
Hoi Jean-Paul,

Ik heb het bestand weer gekopieerd naar de oorspronkelijke map op de schijf op mijn MAC.

Door een of andere verwijzing kan ik niet zien wat je hebt aangemaakt, zie schermafbeelding.
Volgens mij zit er een verwijzing in naar jou D-Schijf.

Gr. Ruud

Bijlagen

• Schermafbeelding 2020-10-04 om 13.33.11.png
    Schermafbeelding 2020-10-04 om 13.33.11.png
    393,5 KB · Weergaven: 34
Zal waarschijnlijk op Mac niet werken, deze validatie wordt geactiveerd door een vba macro.

Hoi Jean-Paul,

Het werkt, echter weet ik nog steeds niet hoe ik nou automatisch de regel in het bestand van Michel leeg kan maken.

Gr. Ruud

Macro aangepast op jou path
Ook tabblad "Werklijst Michel" veranderd in "WerklijstMichel" zonder spatie zorg er voor dat alle tabbladen uniek zijn, bij dezelfde namen krijg je problemen in vba.
hopende op succes

Bijlagen

Hoi Jean-Paul,

Thanks, ga er mee aan de slag. en bedankt voor de tip, ga het aanpassen.
Je hoort van me.

Hoi Jean-Paul,

Het werkt, super bedankt.
Moest natuurlijk wel even alle paden aanpassen, maar uiteindelijk werkt het.

Gr. Ruud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan