• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regel in formule aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijsbert1960

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2017
Hallo Allemaal

Ik heb een code maar weet niet wat aan te passen om gegevens D4:O4 Blad 2 in B4:O4 Blad 1 te zetten.

Code:
.Range("B4:O4") = .Range("D4:O4").Value

Ik heb het met de code op verschillende manieren aan te passen geprobeerd zoals hieronder maar krijg dan verschillende foutmeldingen

Code:
[Blad1] .Range("B4:B4") = [Blad2].Range("D4:D4").Value

Ik weet niet hoe aan te passen kan iemand mij uitleg geven wat te doen.

M vr gr
Gijs

Weet je zeker dat dit het bereik is?

gegevens D4:O4 Blad 2 in B4:O4 Blad 1 te zetten.

een voorbeeld bestand zou het wel iets simpeler maken.
probeer anders
Code:
[blad1!b4:o4]=[blad2!d4:o4].value

Laatst bewerkt:
Begin met een basiscursus voor VBA.
Of iets in Blad1 (codename), Sheets("Blad1") (sheetname), Sheets(1) (Sheetindex) staat zal vast wel in 1 van de eerste hoofdstukken behandeld worden.

In jouw andere draadjes worden ook suggesties gedaan maar deze zijn blijkbaar te moeilijk om op te reageren.

Hallo Allemaal

VenA ik kan aan boord niet altijd reageren soms geeneens telefoon laat staan internet. Ik heb hier een voorbeeld bestand om wat duidelijker te maken. Op blad 3 1 van de formule's die ik zonder select en selection wil maken. Het is niet het orgineel maar een gauw bestandjeom te laten zien wat ik bedoel.

Bekijk bijlage 329983

M vr gr
Gijs

Neem dan een goed boek mee als je onderweg bent. Office werkt prima offline op een laptop.;)

Lees in het vervolg zelf uw vragen nog eens na en controleer uw voorbeelden ook eens. Op blad 3 staat onder de knop de code die u in het geel gezet had (plus het stuk code die in het rood staat en die u vergeten was) op 1 lijn. Ik heb het wel een andere rangemoeten geven want anders kopieerde het lege cellen.

En reageer in het vervolg op een bericht. Niets is zo frustrerend als het onbeantwoord blijven van een bericht.

Bijlagen

Hallo Emiels en VenA

Ik zal als ik thuis ben een boek zoeken voor excel voor dummies om te beginnen. Ik zal met het voorbeeld van Emiels aan de gang gaan kan even duren eer ik weer reageer gaan boven straasburg en dan geen internet grote stukken met weinig bewoond gebied.

M vr gr
Gijs

Hallo Emiels en VenA

Ik ben weer in de bewoonde wereld hebben moeten wachten op lossen.

Intussen formule van Emiels toegepast en na veel proberen hem goed gekregen. Zelfs 1 regel aangepast die ik uit een bestand had van VenA (hieronder in aangepaste vorm) 2 Weeksrapport machinekamer kolom G naar E te zetten maar die zet alles onder elkaar ipv de lege cel kolom G over te slaan met kopieeren en kopieerd ook de opmaak mee.

Code:
Sheets("2 Weeksrapport machinekamer").Range("G18:G35").SpecialCells(xlCellTypeConstants).Copy Destination:=Range("E18:E35")

Hieronder het bestand waar U het kunt zien wat er gebeurt. en op blad 2 kolom A de werkende formule en Kolom C de eerst aangepaste. Teven op blad 2 Weeksrapport machinekamer staat wat ik wil bereiken.

Bekijk bijlage 330133

M vr gr
Gijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan