• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regel invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Genux

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Hoi

Ik probeer een rooster voor meerdere mensen te maken in excel.
Hiervoor heb ik voor elke week een nieuw tabblad.
Het aantal mensen kan per week verschillen.
Daarom maak ik in het eerste tabblad een lijst met namen aan, waar ik kan wissen of toevoegen en dat dit wordt meegenomen in de tabbladen.
Maar als ik in het eerste tabblad een regel toevoeg, zie ik deze niet terug in de andere tabbladen.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Hierbij een klein voorbeeldje.

Als ik een regel op het tabblad Namen invoeg, verandert er niets op de andere tabbladen.

Bijlagen

Beste Genux ;)

Als je alle 3 de tabbladeren selecteert en voeg dan een regel tussen marie en Michel, dan zal er wel een regel in de volgende tabbladeren staan.
Maar de formules worden niet overgenomen.

Als je dat wel wilt dan zal het met VBA code moeten gebeuren. (Denk ik !)

Groetjes Danny :thumb:

het is een begin
maar ik wil graag dat de formules overgenomen worden, omdat het er best veel zijn.
Iemand een idee hoe ik het kan oplossen?

Hallo Genux

Waarom zet je de naam niet niet gewoon onderaan.
Dan gaat het wel goed.
Je slaat wel in sheet week 1 en week 2 een regel over je gaat van A5 naar A7 is dat misschien het probleem?

Ik wil de namen op volgorde hebben staan,
als ik de naam onderaan invoeg moet ik daarna sorteren, maar dat gebeurt dan ook weer alleen op de eerste pagina.

Ik wil wel een bestand toevoegen, maar het uploaden werkt (tijdelijk) niet.

M.

Ik krijg de volgende foutmelding:

Fatal error: Direct Instantiation of vB_Image_Abstract prohibited. in /includes/class_image.php on line 190

Wellicht weet de beheerder van het forum raad?

M.

He, he 't is gelukt. Ik heb gewerkt met een dynamisch bereik op blad 1. Blad 2 en 3 verwijzen naar dit bereik. Je kunt namen toevoegen, regels toevoegen en sorteren.

Groeten,

M.

Bijlagen

Genux
Als ik op blad 1 namen toevoeg en dan sorteer dan worden de namen bij mij ook op de ander bladen gesorteerd.
Dus ik snap je probleem niet.

Hé geweldig,
Kun je me misschien vertellen hoe ik dit zelf moet doen?

@popipipo
De namen sorteren inderdaad mee, maar ik wil ook dat de complete regel per werkblad dan mee sorteert, omdat dat per werkblad kan verschillen

G.

Ik kom net nog iets anders tegen.
Als ik bijvoorbeeld een aantal cellen invul in Week 1 en dan later een regel invoeg in het werkblad Namen, dat de ingevulde gegevens niet mee verschuiven.
Is hier ook een oplossing voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan