• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

regel kleuren als er aan twee voorwaarden is voldaan liefst met vba

• Onderwerp starter Onderwerp starter ewh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ewh

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2010
in het bij gevoegde bestandje staat in kolom J een datum, dmv een formule staat in kolom K de datum precies 5 jaar later
in kolom L en M staan getallen
het is de bedoeling dat als kolom L+M>=0 en het jaartal is 5 jaar later ( kolom K) dat dan de betreffende regel geel wordt gekluerd

bij voorkeur in VBA ook het uit rekenen van 5 jaar later

reden is dat de gebruiker er telkemale een regel gaat toevoegen en geheid de opmaak vergeet door te kopieren.

ik krijg het niet voor elkaar

Bekijk bijlage testbestand je 5 jaar kleuren.xls

Laatst bewerkt:
Maak gebruik van een echte tabel dan gaat het automatisch.

Met welke versie van Excel werken jullie? Een .xls impliceert iets van XL-2003 en ouder maar lijkt mij niet echt meer van deze tijd.

klopt we werken met 2003, maar ik begrijp dat je me niet verder kan helpen?

Het gebruik van tabellen vereenvoudigt aanzienlijk de gegevensinvoer. (Voorwaardelijke) opmaak en formules worden automatisch gekopieerd en een VBA-oplossing zoals je die vraagt is dan niet nodig. De functionaliteit zat ook al in Excel 97-2003, maar het feit dat de meeste helpers hier die versie niet meer hebben maakt het lastig je te helpen. Kijk of je de functie zelf kunt vinden. Ik heb een tabel ingevoegd in je bestand.

Bijlagen

bedankt voor de uitleg. Ik heb begrepen dat de draaitabel erg afhankelijk is van de excel versie die je hebt. Dus als ik hem in 2003 maakt is het maar de vraag of hij in een andere versie van excel wel functioneert.
niet te min ik ga eens wat proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan