Regel kopieren naar een ander tabblad als de waarden overeenkomt met...

Status
Niet open voor verdere reacties.

MJKoolschijn

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2014
Hallo,

Om mijn document te sorteren wil ik kijken naar kolom E van row 4 tot.... eind lijst.
Nu dient hij iedere keer als in kolom E "NonCritical" voorkomt de gehele row te kopieren naar tab2, en als het "Critical" de row kopieren naar Tab3.

Set a = Sheets("Buglist")
Set b = Sheets("NonCritical")
Set c = Sheets("Critical")
Set d = Sheets("calc help")
Set e = Sheets("Backup Buglist")

AA = 3 'Buglist counter
BB = 3 'Noncritial row counter
CC = 3 'Critial row counter
DD = 0 'solved bugs
EE = 3 'backup Buglist

AA = AA + 1 'zodat ik met een do ... loop funtie straks regel na regel kan bekijken.
If a.Cells("5", AA).Value = NonCritical Then
b.Rows(BB).Value = a.Rows(AA).Value
BB = BB + 1
ElseIf a.Cells("5", AA).Value = Critical Then
c.Rows(CC).Value = a.Rows(AA).Value
CC = CC + 1
End If

Wat doe ik fout in bovenstaande gedeelte. Heb al geprobeert om met excel de cellen E 4 t/m .... een nummer te laten geven. en dan niet naar tekst naar naar een nummer te laten vergelijken. maar ook dat werkt niet.
De tekst in E kan geen schrijf fout bevatten omdat hij geselecteerd dient te worden uit een optie lijst.

Hoop dat iemand mij kan helpen dit werkend te krijgen.

Alvast bedankt.
Maarten

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De regel "If a.Cells("5", AA).Value = NonCritical Then" bevat syntax fouten. Bij het refereren naar een cel komt eerst de rij en dan de kolom. De rij- en kolomnummers zijn numerieke waarden. En een literal string moet tussen aanhalingstekens staan anders denkt Excel dat NonCritical de naam van een variabele is. De juiste syntax is dus If a.Cells(AA, 5).Value = "NonCritical" Then

Vermoedelijk zal "Sheets(2).Range("4:100000").Delete" ook niet werken. Die manier om een naar een Range te refereren lijkt mij vreemd. Om alle rijen vanaf de vierde rij te wissen kan je "Sheets(2).Range("A4", ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell)).EntireRow.Delete" gebruiken.

Grtz,
MDN111.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan