• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

regel leeg laten verwerken in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Ik heb een vraag over een formule maar ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen maar ga het toch proberen.

*In kolom H staat de waarde "DCO" verkregen door een formule in die kolom =Macro!G229 (sheet heet Macro)
*Nu komt er later in de kolom andere waardes voor dan de "DCO".

Ik zou dan willen dat als er een andere waarde dan "DCO" in de cel staat de gehele regel leeg blijft.

Een voorbeeldbestandje heb ik erbij gedaan maar door alle verwijzingen en Vlookups ziet die er nu niet goed uit.
Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.

Bijlagen

Hoi,
Met volgende code in het werkblad Ritenplan (ik denk dat het Rittenplan moet zijn maar in uw vbtje is het Ritenplan)
via VBA Editor
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Dim LR As Long, i As Long
LR = Range("H" & Rows.Count).End(xlUp).Row
For i = LR To 3 Step -1
If Not Range("H" & i).Value Like "DCO" Then Rows(i).ClearContents
Next i
End Sub
In deze code worden de rijen leeggemaakt als er iets verandert in het werkblad, maar je kan deze code evengoed onder een knopje zetten

Oké, thanks dat werkt gedeeltelijk.

Echter haalt ie de regels pas weg als je in de sheet klikt.
Ook het kopieren naar die sheet doet ie niet maar pas als er een keer in de sheet is geklikt.

is dat te ondervangen?

Edit:
Nee gaat toch niet goed want doordat er een formule in kolom H staat kan ik ook niets kopieren naar dat blad want hij gooit de regels dan gelijk leeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan