• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regel met formule

• Onderwerp starter Onderwerp starter EBY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EBY

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2012
Hoi,

Ik heb een vraag, misschien weet iemand een oplossing hiervoor.

1- Is het mogelijk dat wanneer er in kolom C de datum wordt ingevuld deze automatisch het weeknummer in kolom D plaatst?
2- In Kolom K zit een formule die alleen de werkdagen telt tussen kolom C en J. Nu heb ik in blad 3 de feestdagen staan, maar weet niet hoe ik de formule in kolom K moet maken.
3- Is het mogelijk dat wanneer er in kolom J een datum wordt geplaatst, dat dan de regel verplaatst naar blad2?

GroetenBekijk bijlage Map.xlsx

Bedankt Ad

Is het ook mogelijk dat als er een cel wordt aangeklikt automatisch de formule in die regel komt? Bijvoorbeeld bij het invullen van kolom C

Dat zal wel gaan denk ik, maar dan heb je een stukje VBA nodig. Maar je kunt de formules toch gewoon doortrekken naar beneden?
Als je dat doet moet je de formule in K6 ff aanpassen als onderstaand.

Code:
=ALS(AANTAL(C6;J6)=2;NETTO.WERKDAGEN(C6;J6)-SOMPRODUCT((feestdagen>C6)*(feestdagen<J6));"")

Uiteindelijk moet de regel verplaatst worden naar een ander tabblad, dat betekend dat dan de formule ook weg is. Het zou dus met VBA moeten, maar heb geen idee hoe.

Hallo, kan iemand mij helpen? Bovenstaande formule werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan