• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regel toevoegen en Printbereik aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swinkey

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2014
Beste Mensen,

Ik heb een klein probleempje.
Ik zou graag met behulp van een knop een regel toevoegen. Echter moeten de opmaak en formules van de regels wel worden overgenomen.
Ook moet het printbereik bij het toevoegen van een regel worden aangepast.
Kan dit makkelijk met een macro? Zo ja graag een voorbeeld.

Volgende vraag:
Hoe kan ik aangeven dat ik PDF wil printen met een macro? Of dat ik standaard de goede printer kies.
Ik werk nu tekens met een PrintPreview zodat je daarna zelf de printer kan kiezen maar zou dit graag automatisch zien.
Ik heb namelijk 2 knoppen. 1 voor PDF printen en 1 voor papier.

Bekijk bijlage Kostenoverzicht test.xls

Groet Mark

Dat heb ik natuurlijk al geprobeerd.
Maar dat gaat 1x goed. Daarna klopt er niets meer van.

Dit is alvast het rij invoegen, met daarbij de vraag waarom je het afdrukbereik wil aanpassen? Nu pakt ie vrij automatisch al de juiste, ervan uit gaande dat je niet wil dat het altijd op 1 pagina komt. Bij een te grote offerte wordt dit dan onleesbaar klein verschaaldBekijk bijlage Kostenoverzicht test1.xls

Laatst bewerkt:
Dank je "abevleeming".

Het is gelukt.

Ik heb alleen nog een laatste probleem.
Ik wil het blad beveiligen omdat er een hoop verschillende mensen in moeten werken.
Echter kun je geen regel meer verwijderen (als je er per ongeluk te veel hebt aangemaakt) wanneer het blad beveiligd is.
Hoe kan ik dit makkelijk oplossen?

Hier het document wat bijna af is.
Bekijk bijlage Kostenoverzicht test2.xls

Zoiets?

Bekijk bijlage Kostenoverzicht test3.xls

De rij van de geselecteerde cel wordt nu verwijderd.
Omdat je uitgevoerde macro's niet ongedaan kan maken is het handig om een extra msgbox in te voeren, nu komt deze alleen wanneer er in de kolom werkzaamheden iets in die rij staat.
Mocht je dit ook willen bij categorie of nummer, dan moet je het onderstaande even een paar keer kopiëren. Met de offset geeft je de plaats van de cel aan.

Code:
If c.offset(0,3) <> "" then goto waarschuwing

Nog even een paar opmerkingen/vragen:
- Volgens mij kan dit prima in staande afdrukstand weergegeven worden. Maakt het meteen een stuk overzichtelijker en zit je minder snel aan nieuwe pagina's
- Cellen samenvoegen is funest voor rijen invoegen/verwijderen en macro's.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de aanpassing.
Dit werkt inderdaad perfect.

Al mijn vragen zijn hiermee beantwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan