• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

regel toevoegen in beveilgd blad

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob91
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rob91

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Hallo,
Ik heb een excelblad met persoonsgegevens en dat blad wil ik beveiligen tegen verwijderen, want deze gegevens hebben een koppeling naar een ander excelbestand.
Maar er moeten wel nieuwe gegevens aan toegevoegd kunnen worden, die dan ook gelijk weer beveiligd zijn tegen wissen.
Is er iemand die een idee heeft hoe ik dit zou moeten doen?

Rob

Bijlagen

Rob,
De methode is om mbv een macro, te starten met knop, figuur o.d. die het werkbladbeveiliging opheft, een lege regel invoegd en het blad weer beveiligd.
Succes, Ton

Hallo Ton,
bedankt voor het meedenken.

Zodra de beveiliging eraf is kunnen ze alsnog een regel verwijderen.

Mijn idee was om alle bestaande regels te blokkeren via celeigenschappen en alle lege regels niet.
Zodra er dan een nieuwe regel ingevoerd wordt zou deze bij het opslaan ook beveiligd moeten worden. Alleen krijg ik dat niet goed voor elkaar in een makro.
Is er iemand die mij daar bij kan helpen ????

Rob, Extra >> Beveiliging >> Blad beveiligen >> Rijen invoegen aanvinken

Mvg

Rudi

Oke, maar dan moet ik eerst naar een nieuwere versie van Excel want in mijn versie zit deze optie niet. (2000)
Is er geen mogelijkheid om alle gevulde cellen te vergrendelen en alle lege cellen niet ?

Code:
Sub vergrendel()
  Sheets(1).Cells.SpecialCells(xlCellTypeConstants).Locked = True
End Sub

SNB bedankt,
Dit aan mijn makro toegevoegd werkt precies zoals bedoeld.:thumb:
Is er ook een mogelijkheid de makro automatisch te activeren bij het afsluiten?

Rob

Rob,
De methode is om mbv een macro, te starten met knop, figuur o.d. die het werkbladbeveiliging opheft, een lege regel invoegd en het blad weer beveiligd.
Succes, Ton

Rob,
Los van het feit of je deze oplossing toepast of niet, deze aanvulling.
De omschreven methode is één macro routine die van het werkblad de beveiliging verwijderd, de plaats opzoekt waar een lege regel moet worden ingevoerd (=eerste lege cel in een kolom) en vervolgens weer de beveiliging plaatst. Er is dus geen sprake van een situatie van niet beveiligd waarbij een handmatige ingreep kan plaatsvinden.
Succes, Ton

Rob, in ThisWorkbook te plaatsen

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
jouw macro
End Sub

Mvg

Rudi

Allemaal erg bedankt.:thumb:

Mijn vraag is helemaal beantwoord; ik heb het werkend in mijn sheet.
Nogmaals mijn dank. :thumb:

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan