• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regel van 3, behalve voor 1 item

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patsy1604

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2012
Collega's,

Voor het werk ben ik verantwoordelijk voor de budgetten. We hebben vershcillende diensten en jaarlijks moeten ze hun behoefte overmaken voor het volgende jaar. Het total gevraagde budget is echter een sprookje om dat te krijgen en daarom gebruiken wij de regel van 3 om iedereen toch een budget te voorzien.

Nu zou 1 dienst hier niet mee mogen deelnemen nl Staf (3450 €).

In Bijl mijn Excel voorbeeldje.

Het totaa gevraagde is 11250, gekregen 7500. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de regel van 3 wordt toegepast maar dat Staf het volledige bedrag van 3450 krijgt?

Met dank aan de wiskunde knobbels onder ons

Met vriendelijke groeten, Patsy

Bekijk bijlage Regel van 3.xlsx

Regel van drie zegt mij niks, maar kijk eens of de bijlage voldoet.

Bijlagen

Als de staf die verplichte 3450 euro moet krijgen, blijft er voor de rest toch nog maar 7500 - 3450 = 4050 euro over? De staf hou je dus uit je berekening en de rest mag dus die 4050 euro verdelen. Simpel toch?

dank aan Timshel en JeanPaul28 opgelost
Ginger ik begrijp uw oplossing maar het toegekende en gevraagde bedrag gaan in de loop van het jaar zeker nog wijzigen. Daarom vindt ik de andere oplossingen beter. toch bedankt
:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan