• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regel verbergen o.b.v. voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald1986

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Goedemorgen,

Ik heb een vraag over het verbergen van een regel o.b.v. een voorwaarde. Ik wil dit graag doen met VBA. Ik zou graag willen dat wanneer in kolom Q de waarde 1 staat, deze hele regel wordt verborgen. Weet iemand hoe ik dit met VBA kan doen?

bvd!

Code:
Range("A1").CurrentRegion.AutoFilter 17, "<>1"

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ok, dank je, dit werkt goed. Puur voor mijn interesse, is er ook een manier om dit te doen waarbij de regels echt verborgen worden in plaats van ze weg te filteren?

Dat kan zeker maar werkt wat trager.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ok, ben nu wel heel benieuwd hoe ik dat dan kan doen. Weet iemand dat?

Het resultaat is toch precies hetzelfde, of je filtert of je verbergt deze rijen met een of andere code.
In beide gevallen zijn die rijen verborgen en niet verwijderd.

Klopt, maar als je ze verbergt zonder te filteren heb je niet die filter tekentjes in je kolomkoppen staan. Deze staan over de tekest in de kolomkop waardoor die niet helemaal meer leesbaar is. En als ik alle kolommen dan iets breder maak zodat de tekst in de kolomkop wel te lezen is, zijn niet alle kolommen meer op een beeld te zien en moet je naar rechts scrollen om de kolommen te zien. En het beeld verder verkleinen is geen optie omdat het dan niet meer leesbaar is.

Bij deze een voorbeeldje.
In het bestand staat linksonder een knop om rijen te verbergen en zichtbaar te maken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Waarom een hulpkolom?
Onderstaande code doet hetzelfde.
Code:
=SUBTOTAAL(109;Q2:Q19)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

Mijn reactie voegde inderdaad niet toe, ik heb het bericht verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan