• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regel verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Office versie
miDer
In een werkblad wordt in een koppeling van een ander werkblad een getal weergegeven.
Als dit getal 0 is moet de regel verborgen worden.
Ik heb dit met verschillende formules getracht te doen. Helaas.
B.v. =ALS('Blad2'!A52=0;Row.Hidden = True;'Blad2'!A52)
Wie kan mij de juiste formule geven?
b.v.d.
Sytse

Als A52 niet 0 is, moet rij 52 waarschijnlijk niet verborgen zijn.
Maar hoe wil jij A52 wijzigen als die cel verborgen is?

Geef eens wat meer uitleg.
Wat bedoel je precies met "in een koppeling van een ander werkblad"? Wordt de inhoud van A52 in Blad2 (0 of niet 0) bepaald via een formule in die cel? Een rij automatisch verbergen kun je overigens niet met een formule in het werkblad, dat moet met vba, maar dat is het probleem niet.

In blad 2 staat een lijst met leden.
Gedurende 4 weken kunnen deze leden 1 maal per week komen spelen.
Zij krijgen dan een aantal punten.
Het totaal van 0 wijzigt dan altijd in >0. Het is niet zeker dat zo'n lid komt en blijft dan ook op 0 staan.
In blad 1 staat een totaaloverzicht.
Leden die daar dan nog op 0 punten staan moeten niet getoond worden in het overzicht.
Ik kan dit ook wel in VBA maar het leek mij simpel dat zolang in blad 1 in kolom A een 0 staat(omdat dezelfde regel in blad 2 staat en er een koppeling van blad 1 met blad 2 is) deze regel in blad 1 verborgen blijft tenzij de nul wijzigt in > 0 en dan de regel zichtbaar wordt.
De formule staat dus in blad 1 en verwijst naar dezelfde cel in blad 2. Misschien moet ik in een ander cel in blad 1 kijken of er een nul in blad 1 b.v. A5 staat en dan de regel berbergen?
Wellicht te simpel gedacht van mij.
Maar misschien heeft iemand een simpele oplossing zonder VBA.
b.v.d.
Sytse

Laatst bewerkt:
Dat lijkt me eenvoudig op te lossen door een filter te plaatsen en dan uitsluitend weer te geven de rijen waarvan de A-kolom niet gelijk is aan 0.

Tja dat kan ook. Ik wil alleen drie bladen met verschillende uitslagen in 1 blad tonen.
Dan werkt deze optie niet.
Bedankt voor het meedenken.
Ik doe het wel in een kopieerslag.
Sytse

Zomaar in het wilde weg (zonder het bestand te kunnen inzien) is voor lezers van dit forum moeilijk te zeggen wat wel en niet kan.

Basisregel om een gericht antwoord te krijgen >>> voeg een voorbeeldbestand toe zodat wij kunnen zien wat er is en wat er moet gebeuren, vooral als de omschrijving v/h probleem niet volstaat om een goed antwoord te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan