Regel verwijderen met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderc

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2009
Hallo iedereen,

Mede dankzij jullie hulp heb ik mijn gewenste document bijna klaar. hij werkt nu precies zoals ik voor ogen heb op nog 1 puntje na. ik heb weer twee voorbeeld bestandjes bijgevoegd voor degene die me kan helpen. hoe het voor mij werkt

het Excel document gebruik ik om de gegevens vast te leggen. als ik dan vervolgens het word sjabloon open moet ik het Excel bestand kiezen welke ik wil omzetten naar een brief. na het kiezen van het Excel bestand word het Userform netjes gevuld. hier controleer ik nog even of ik de juiste gegevens heb vastgelegd of vul eventueel zaken aan. als ik dat gedaan heb druk ik op de knop en word mijn brief gegenereerd. werkt prima en is helemaal naar wens.

MAAR. niet altijd worden alle velden gevuld. dus mijn vraag is nu;

kan ik regels automatisch verwijderen als deze een lege Bookmark of REF-veld bevatten?

Hopelijk heeft iemand hier de oplossing voor die ik kan toevoegen. ik hoor graag van jullie en alvast super bedankt voor de moeite!

(:thumb: de bijlage is overigens geen Word sjabloon omdat deze niet geüpload kan worden het originele bestand is dat wel)

Bijlagen

Niemand die me hier bij kan helpen?

de code die ik zoek zou er in tekst als volgt uitzien

Als Bookmark of REF-veld is leeg dan verwijder volledige regel.

Hopelijk kan iemand mij vooruit helpen. alvast dank daarvoor!

Met afdruk samenvoegen wordt bij het openen van een 'hoofddocument samenvoegen' het gekoppelde gegevensdocument ook meteen geopend.
De combinatie van een {IF}-veld en een {MERGEFIELD}-veld kan bepaalde gegevens in/uitsluiten.

Je moet het 'hoofddocument samenvoegen' zo ontwerpen dat de gebruiker na samenvoeging niets meer hoeft te wijzigen.
De controle op juiste invoer in het gegevensdocument moet je bij de invoer in dat document doen, niet achteraf bij de samenvoeging.

Laatst bewerkt:
Beste snb,

Ik begrijp je antwoord (denk ik) maar dit is volgens mij niet het antwoord op mijn vraag. Is hetgeen ik vraag niet mogelijk?

Is er echt geen slimmerik die me kan helpen? ik dacht dat dit niet de meest complexe regel was. in vergelijk met de rest van de VBA codes. als er iemand nog een slim idee heeft hoor ik het graag.

alvast dank voor de reactie.

Met afdruk samenvoegen wordt bij het openen van een 'hoofddocument samenvoegen' het gekoppelde gegevensdocument ook meteen geopend.
De combinatie van een {IF}-veld en een {MERGEFIELD}-veld kan bepaalde gegevens in/uitsluiten.

Je moet het 'hoofddocument samenvoegen' zo ontwerpen dat de gebruiker na samenvoeging niets meer hoeft te wijzigen.
De controle op juiste invoer in het gegevensdocument moet je bij de invoer in dat document doen, niet achteraf bij de samenvoeging.

Zou u me toch kunnen helpen met mijn vraag?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan