Regelafstand verandert steeds

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lowa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hi,
Ik heb MS Office Prof Plus 2007 geïnstalleerd maar bij word onthoud het de daarvoor ingestelde pagina instellingen niet. Telkens als ik een nieuw doc. aanmaak of wanneer word opstart moet ik de instellingen veranderen. Het gaat momenteel om de lettertype en regelafstand.
Als ik bv verdana 11 en regel afstand 1 instel en als sjabloon opsla geeft het bij een nieuw doc. altijd regelafstand 10 en 1 1/2 regelafstand. Ook al op geslagen in normal.dot maar bij een nieuw doc. steeds 10pnt en 1 1/2 regelafstand.
Tips en oplossingen zie ik graag tegemoet.Vr. Gr.Lowa

Hoi,

Start Word en sluit direct het blanco document.

Nu letterlijk deze stappen:

Officeknop > Openen
Links klikken op 'Sjablonen' en dubbelklikken op Normal.dotm (kan ook Normal.dotx zijn als er geen macro's in het standaardsjabloon worden/zijn opgeslagen).
In het lint klik je op de tweede stijl Geen afstand
Nu de toetscombinatie Ctrl-A (alles selecteren) en lettergrootte en evt. type veranderen.
Sluit Word. De wijzigingen worden direct opgeslagen in het standaardsjabloon.

.... en als je nou toch bezig bent ;) .... woordafbreken staat standaard 'uit' en voor hoofdletterwoorden juist weer niet!
Als je dat 'standaard' wilt wijzigen doe je dat voor het afsluiten van Word:
Menu: Pagina-indeling > Afbreken > Opties voor woordafbreking ....
en nu wél een vinkje bij 'Woorden automatisch afbreken' en juist niet bij 'Hoofdletterwoorden .....'. Mijn ervaring is ook, dat je de afbreekzone beter op 0,80 of 0,85 kunt zetten om te veelvuldig afbreken te voorkomen (staat zo slordig, al die afbreekstreepjes aan het eind van de regel .... )

Laatst bewerkt:
Hartelijk bedankt voor de tip. Ga het proberen. Resultaat volgt.:thumb:
Gr. Lowa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan