Regelafstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

A1MATHIEU

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2012
Geachte Lezer
Ik heb een probleem met de regelafstand in WORD. Die is bij mij +/- 1,5 cm en dat wil ik niet. Ik heb graag dat er geen ruimte tussen de regels is maar ik krijg dat niet vast ingesteld.
Ga ik naar het icoon regelafstand en ik stel in bij: Opties voor regelafstand -Regelafstand ENKEL en zet een vinkje bij : Geen ruimte toevoegen tussen alinea's met dezelfde stijl- dan is het goed. Ik heb dan geen tussenruimte.
Maar dit blijft niet vast staan. Als ik de volgende keer weer wil typen dan heb ik weer hetzelfde probleem en dan moet ik dat weer opnieuw instellen.
Hoe kan ik dit oplossen? Ik werk met Office 2007. Ik heb een tijdje een nieuwe PC en sinds die tijd heb ik daar last van. In het verleden nooit gehad.
Wie kan mij verder helpen

Bij voorbaat mijn dank
Groet Mat.

Ik denk dat je helemaal onderin het schermpje moet kijken waar je de afstand wijzigt. Daar lees je namelijk het woord "Standaardwaarde" als aanklikbaar tabje. Klik dat maar aan en vervolgens wordt aan je gevraagd of je voor toekomstige nieuwe documenten dezelfde instelling als standaard wil hebben. (e.e.a. binnen het sjabloon van de normal.dot)

Laatst bewerkt:
Hallo gast0225,

Dat heb ik al eerder gedaan maar dat werkt niet.Helaas.

Groetjes Mat

Ik twijfel er niet aan dat je dat gedaan hebt, maar ik kan geen andere reden oorzaak verzinnen dan deze.
Welke waarde staat in het vakje "Afstand na"?

Je zult het echt via de stijlen aan moeten passen, dus via het quickmenu eerst het Stijlen menu openen, dan de alinea-instellingen aanpassen zoals je ze hebben wilt en dan de optie <Voor alle nieuwe documenten> gbruiken. Als je de instelling alleen voor het huidige document aanpast, krijg je bij elk nieuw document wer de oude instellingen.

Hallo Quander,
In het vakje "Afstand na"staat 0 (nul)

Hallo OctaFish
Wat bedoel je met Stijlen menu. Is dat het icoon Regelafstand met Opties voor regelafstand?
Hier vul ik ook in : Voor alle nieuwe documenten
Maar waar ik het vinkje zet, bij Geen ruimte toevoegen tussen alinea's enz. Dat vinkje springt steeds weg als ik bevestig dat het voor alle documenten geld.
Dus het is nog niet opgelost of ik doe duidelijk iets fout.

Groet Mat.

Hallo Heren
Het probleem is opgelost.
Ik had bij afstand Voor: 12pt staan en dat is fout. Dat moest 0 zijn.
Het is nu in orde.

Dank voor de hint

Gr.Mat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan