Regelbereik verwijderen bij bepaalde tekst in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0699

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2013
Goedemorgen,

Graag wil ik een code/macro voor het verwijderen van een celbereik, bijvoorbeeld:

Wanneer er een "Ja" staat in L9 dan moet het bereik B9,C9,D9,E9,F9,G9,H9,I9,J9,K9 & L9 verwijdert worden (dus ook de cel L9 zelf waar de waarde "Ja" in staat.

Deze functie moet verder dan ook voor de gehele kolom "L" gelden L9, 10, 11, 12.. enz enz.

Ik heb tevergeefs gezocht op internet en bepaalde delen gevonden die nuttig zijn, maar niets gevonden wat precies is wat ik zoek. Graag jullie hulp forum.

Groet,

J

Zoiets

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address <> "$L$9" Or Target.Value <> "Ja" Then Exit Sub
  Application.EnableEvents = False
  Range("L9:L" & Cells(Rows.Count, 12).End(xlUp).Row).ClearContents
  Range("B9:M9").ClearContents
  Application.EnableEvents = True
End Sub

Goedenmiddag,

Bedankt voor de input zover maar niet helemaal wat ik bedoel. Als ik de code gebruik verwijdert hij op Cell L9 en alle data ervoor (B9,C9,D9,E9,F9,G9,H9,I9,J9,K9). Ik wil echter dat dit gehele bereik verwijdert word en niet dat de regel blanco wordt gemaakt (clearcontents). Ook maakt hij ook de content van de gehele L kolom leeg en dit is niet wat ik wil.

Ik zal als eerst wat meer info opgeven.

Ik ben met een sheet bezig waarop bestellingen staan van engineers, in de cell L9 heb ik een keuzelijst (Ja of de Nee) als hij op nee staat, staat de bestelling nog hier maar staat hij op ja is de bestelling verzonden en kan hij verdwijnen uit mijn sheet.
de Cellen: B9,C9,D9,E9,F9,G9,H9,I9,J9,K9 zijn dus alleen maar cellen met info over de bestelling, dus als de bestelling op ja staat (dus verzonden) kan heel dit bereik verwijdert worden.
L10 is dus een nieuwe bestelling die dan nog helemaal los staat van L9 dus niet kan worden verwijdert.

Hoop dat dit u wat in de juiste richting stuurt.

Groet,

J

Laatst bewerkt:
Zo dan?
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Count <> 1 Then Exit Sub
  If Target.Column = 12 And Target.Row > 8 And Target.Value = "Ja" Then
    Application.EnableEvents = False
    Range("B" & Target.Row).Resize(, 11).Delete
    Application.EnableEvents = True
  End If
End Sub

Wauw, precies wat ik bedoel! U bent geweldig echt helemaal top.

Groet,

J

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan