Regelmatig BSOD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucy89

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Hoi,

Ik krijg vrij regelmatig een blue screen. Er staat dan Kernel_Data_Page_Error. Via Google begrijp ik dat dit betekent dat een stuk van de harde schijf niet geladen kan worden. Ik heb toen de stappen gevolgd voor chkdsk f r. Daarna heb ik een aantal windows updates uitgevoerd want ik dacht, misschien helpt het? Nu krijg ik helaas nog steeds regelmatig een blue screen.

Ik heb nu het logboek bekeken en zag onder meer dit:
Niveau: Kritiek.
Bron: Kernel-Power
Gebeurtenis-id: 41
Taakcategorie: (63)
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

En deze zie ik heel vaak in het logboek terugkomen:
Niveau: Waarschuwing
Bron: Disk
Gebeurtenis-id: 153
Taakcategorie: Geen
Er is opnieuw een poging gedaan voor de I/O bewerking op logisch blok [nummer varieert per waarschuwing] voor schijf 0.

Regelmatig freezed mijn scherm ook. Als ik dan te vaak klik dan heb ik vrij grote kans op een blue screen.

Mijn computer draait op Windows 8, 64 bit. Aangeschaft in januari 2014.

Iemand een tip voor wat ik hier wellicht aan kan doen?

klik hier

bovenstaand progammatje downloaden(hdd tune pro, mag trial zijn)

en openen daarna error scan eens draaien

ik denk dat er iets is met je hdd

Hallo

Dit : "Er is opnieuw een poging gedaan voor de I/O bewerking op logisch blok [nummer varieert per waarschuwing] voor schijf 0." lijkt op en defekte h.d.d.

Harddisk eens controleren op defekten ...

Crystaldiskinfo is hiervoor bruikbaar. (leest de s.m.a.r.t. status uit van de h.d.d.)

Deze dient goed te zijn (good)

Peter

klik hier

bovenstaand progammatje downloaden(hdd tune pro, mag trial zijn)

en openen daarna error scan eens draaien

ik denk dat er iets is met je hdd

Bedankt, ik draai deze scan nu en zal updaten zodra die klaar is.

Hallo

Dit : "Er is opnieuw een poging gedaan voor de I/O bewerking op logisch blok [nummer varieert per waarschuwing] voor schijf 0." lijkt op en defekte h.d.d.

Harddisk eens controleren op defekten ...

Crystaldiskinfo is hiervoor bruikbaar. (leest de s.m.a.r.t. status uit van de h.d.d.)

Deze dient goed te zijn (good)

Peter

Hai Peter, ik heb gegoogled op Crystaldiskinfo en kom er niet helemaal uit. Is de standaard versie voor 32-bit en moet je de 64-bit bestanden apart installeren? Dat is wat ik nu vind op Google maar ik ben er niet zeker van.

Hallo lucy:
Goed dat je HDTune hebt draaien, als het goed is zou bij die error scan alle blokjes groen moeten zijn

Over Crystal Disk:
Download DIT bestand, pak deze uit en voer dan vervolgens DiskInfo.exe uit. Je krijgt waarschijnlijk een pop-upje m.b.t. de administrator rechten. Druk hier op ja :P
Nu opent dit programmatje zich.
Zorg dat je alle gegevens in beeld hebt (qua beeld wat opent) en upload dat met een programma zoals Gyazo. Doe deze link in je volgende bericht

Alvast bedankt!

Wilco

Laatst bewerkt:
Bedankt Wilco, ik heb nu beide tests uitgevoerd. Ik werd wel een beetje somber ervan want vorig jaar een test op mijn andere laptop gedaan en 4 fouten gevonden. Advies: nieuwe laptop of harde schijf. Dus nieuwe laptop gekocht en die geeft nu steeds een blauw scherm. Ik schrok van de test, op mijn oude laptop 1 rood blokje en 0% schade. Op deze heel veel rode blokjes en 14%.

De test van HD Tune, in twee delen want het stopte opeens: Klik
De test van Crystaldisk: Klik

Dat ziet er niet goed uit!
Je zegt dat je de laptop nu 1 jaar hebt. Heb je de bon nog? Grote kans dat je dit dan op garantie kan verhalen, op de meeste laptops heb je 2 (of meer) jaar garantie.
Stel dat je geen garantie meer hebt zou ik een nieuwe disk kopen, en als je budget het dan toelaat een SSHD.

Ik hoop dat het goed komt, kan je als je meer weet weer van je laten horen?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Wilco

2 jaar garantie maar of je het krijgt..........

Notebook wel eens gestoten o.i.d?
Die 2,5" schijfjes zijn redelijk kwetsbaar.

Dat ziet er niet goed uit!
Je zegt dat je de laptop nu 1 jaar hebt. Heb je de bon nog? Grote kans dat je dit dan op garantie kan verhalen, op de meeste laptops heb je 2 (of meer) jaar garantie.
Stel dat je geen garantie meer hebt zou ik een nieuwe disk kopen, en als je budget het dan toelaat een SSHD.

Ik hoop dat het goed komt, kan je als je meer weet weer van je laten horen?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Wilco
Hoi Wilco,

Ik was er al bang voor dat het er niet zo goed uit zag. Ik heb 24 maanden garantie op de laptop en een digitale bon. Ik heb een e-mail naar de verkoper gestuurd met de vraag of dit ook als normale factuur dient voor bijvoorbeeld garantie, ik wacht nog op het antwoord. Voor mijn andere laptop zat ik wel te denken aan het kopen van een nieuwe harde schijf. Ik heb eigenlijk nog nooit van een SSHD gehoord, zal daar eens naar kijken. Ik ben er een beetje bang voor dat ik dan ook nieuwe windows moet kopen en dat is duurder dan sommige harde schijven.

2 jaar garantie maar of je het krijgt..........

Notebook wel eens gestoten o.i.d?
Die 2,5" schijfjes zijn redelijk kwetsbaar.
Hoi,

Nee, de laptop heb ik nooit ergens tegen aan gestoten. Deze laptop gebruik ik vrijwel nooit, pas sinds maart gebruik ik de laptop echt redelijk intensief. Hiervoor stond de laptop meestal in slaapstand of gewoon uit. Ik ben wel vorig jaar naar het buitenland geweest en de laptop ging mee in het vliegtuig, maar ik geloof niet dat dit van invloed kan zijn op de harde schijf? De laptop zat goed verpakt in mijn koffer, dus geen schokken mogelijk.

Windows:
Je kan je windows clonen naar de nieuwe SSHD waardoor dat je niks kost, enige wat je wel nodig hebt is een SATA naar USB omvormertje, die is max €20.
SSHD:
En een SSHD is in feite een harde schijf met daarop (meestal) een 8 gb flash waar de meest gebruikte bestanden op worden gezet waardoor je wel de grote opslag hebt van een HDD maar toch een stuk sneller :)

Goede raad allemaal.
Maar voordat je gaat knutselen: maak eerst een back-up van je eigen bestanden, nu het nog kan !!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan