Regelmatig geen verbinding. Kabelinternet de oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SX-SuperFly

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Ik heb een zwaar irritant probleem!

Al een tijdje hebben wij hier thuis zowel bedraad internet als draadloos internet. Opzich werkt dit prima, maar om de zoveel tijd valt de boel uit. Dan doet draadloos internet het nog wél, maar de bedrade computers hebben geen internet. Soms is het ook zo dat het internet het zowel op de bedrade computers als op de draadloze computers niet meer werkt.
Als ik dan de Internetexplorer open dan staat er van alles (waar je trouwens geen moer aan hebt), en onderaan staat iets over DPT/DHC ofzo?? Geen idee wat dat is, misschien heeft dit ermee te maken?

De enige oplossing is om alles te resetten; stekkers van de router en modem eruit, stroom eraf, even wachten en weer inschakelen, dan de beveiliging voor het draadloze netwerk weer inschakelen en het gaat weer (voor even...)

Het gekke is dat ik wel verbinding heb, maar dat ik niet op het internet kom, of outlook, of msn, of downloaden etc. Ik heb dus wél 'verbinding', maar ik kan er niets mee!

Heel vaag! Maar hier is vast iemand die weet wat ik moet doen.

Ik overweeg om kabel internet/telefonie van @home te nemen, misschien dat het dan ophoud. Daar had ik ook nog een vraag over. Ik ben eigenlijk tégen dat draadloze gebeuren, want sinds toen krijg ik mijn bovenstaande problemen.

Als ik internet via de kabel neem, kan ik dan een splitter halen en die in mijn kabelstopcontact doen? (Om het zo maar te noemen), dan doe ik de plug van de tv in de ene, en de plug voor internet in de ander, of werkt dat anders? Want de utp kabel doortrekken naar de zolder is ook geen optie want zo'n stekker krijg je nooit door die smalle pvc buizen met allemaal bochten.

Alvast bedankt voor de hulp/tips...

Gegevens:
Router: Linksys WRT54G
Modem: Thomson Speedtoch 510

ik ben bang dat je probleem niets met (soort) internet te maken heeft maar dat probleem in de communicatie tussen router en je PC's zit.
om verder iets mee te kunnen adviseren zou ik graag de volgende willen weten:
op het moment dat je internet niet op kan, hoe brandt letje van ADSL op je modem (@) en wat doet die letje "Internet" op je Limksys?
Welke provider heb je ?

ik ben bang dat je probleem niets met (soort) internet te maken heeft maar dat probleem in de communicatie tussen router en je PC's zit.
om verder iets mee te kunnen adviseren zou ik graag de volgende willen weten:
op het moment dat je internet niet op kan, hoe brandt letje van ADSL op je modem (@) en wat doet die letje "Internet" op je Limksys?
Welke provider heb je ?

Ik heb eigenlijk niet zo gelet op de kleuren van de ledjes. Ik geloof dat het @ ledje oranje was, of helemaal uit. Hij was iig niet groen zover ik weet.
Ledje van "Internet" op router was wel gewoon groen, geloof ik... ik weet het niet zeker. Zal ik moeten wachten op de volgende keer dat de boel plat ligt :(

We hebben thuis Wanadoo, of dat het inmiddels Orange is (Wanadoo is overgenomen door Orange geloof ik)

als letje @ op de speedtouch alles behalve groen is, dan is het probleem in het modem of voor de modem (splitter-ISRA-buitenlijn-centrale).
de volgende vraag is: aansluiting van de modem en de splitter, is dat allemaal OK? Is de splitter direct op de ISRA (1e binnenkomende punt) aangesloten zonder aftakkingen van de lijn naar andere tel.contact-dozen?
en, meestaal overbodige vraag: hoe is met de kabels tussen de splitter en de modem? lengte en type

als letje @ op de speedtouch alles behalve groen is, dan is het probleem in het modem of voor de modem (splitter-ISRA-buitenlijn-centrale).
de volgende vraag is: aansluiting van de modem en de splitter, is dat allemaal OK? Is de splitter direct op de ISRA (1e binnenkomende punt) aangesloten zonder aftakkingen van de lijn naar andere tel.contact-dozen?
en, meestaal overbodige vraag: hoe is met de kabels tussen de splitter en de modem? lengte en type

Hij is in principe altijd gewoon groen, behalve als de boel uitvalt dan is hij oranje, of zelfs uit. Maar gelukkig gebeurd dat niet zo heel vaak.

Eerst hadden we het probleem nooit, het is pas gekomen toen ik de draadloze router erop aansloot. Sindsdien valt het wel eens uit. Is de oplossing dan een nieuwe modem? Of deugt de router niet?

Modem-splitter kan het niet aan liggen, heeft altijd goed gewerkt.
Zover ik weet zit de splitter direct in de telefoon aansluiting, in die splitter zitten als het goed is 3 stekkerpuntjes; 1 voor naar de telefoon, 1 voor de modem en 1 centrale die naar de 'muur' gaat zegmaar.

Ik heb geen idee wat voor type kabel er tussen de splitter en de modem zit, hij is iig heel dun en zwart...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan