Regelmatig geluid als van een eierwekker uit luidsprekers

Status
Niet open voor verdere reacties.

eriksnoey

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Sinds een paar dagen komen er elke halve minuut een paar piepjes uit de linker luidspreker van mijn systeem (losse luidsprekers). Het is het geluid van een alarm zoals een eierwekker of digitaal horloge. Het volume van het geluid is onafhankelijk van of de luidsprekers hard of zacht aan staan.
Heb al gecheckt of grafische kaart up to date is.

Iemand een idee

Hallo Erik, dat kan wel irritant zijn. Probeer deze eens te doorlopen. Stap 1, 2 3, enz enz. Klik

Ligt er een GSM toestel in de buurt? Dit lijkt op RF-interferentie van een mobieltje.

Welk systeem?
Mis merk en type moederbord of merk PC/notebook.

Geen alarm voor een accu?

Is het echt de hele tijd om de halve minuut?
Het zou ook een hightemp waarschuwing kunnen zijn.

Bedankt voor het stappenplan Manamana; ga er (vandaag waarschijnlijk niet) mee bezig.

Geen mobiel naast pc.

Interval tussen de piepen is nagenoeg constant

Systeem: zelfbouw pc met Gigabyte Z87-D3HP moederbord en Asus HD7790 Direct CU II OC kaart.

Indien het uit de speaker komt is het iets in windows, die moet eerst zijn opgestart anders werkt de geluidskaart niet.

Wat is er qua software veranderd buiten de drivers voor de grafische kaart?
En vanaf wanneer is het probleem, al een systeemherstelpunt teruggezet?

Kan een signaal zijn dat er iets moet worden geüpdate o.i.d., kijk via msconfig of Ccleaner wat er zoal mee opgestart wordt.

Kleine toevoeging: Windows 8.1
Stappenplan van Manamana hielp niet.
Qua software zou ik niets weten.
Met msconfig en ccleaner niets bijzonders kunnen vinden.

Systeemherstel lukt niet: melding dat virusscanner mogelijke oorzaak is. Deze uitgezet en krijg dan melding dat het niet lukt wegens mogelijke stroomonderbreking, systeemhout of opstarten
Ook in veilige modus kan ik geen systeemherstel doen.
En uiteraard ben ik het geluid nog steeds niet kwijt.

Het geluid komt niet als na het starten van Windows nog niet in een gebruikersaccount inlogt.
En ik merkte net dat het alleen maar onder mijn gebruikersaccount gebeurt en niet onder het account van mijn zoon.
voor mij een raadsel!

Laatst bewerkt door een moderator:
Systeemherstel lukt niet: melding dat virusscanner mogelijke oorzaak is. Deze uitgezet en krijg dan melding dat het niet lukt wegens mogelijke stroomonderbreking, systeemhout of opstarten
Ook in veilige modus kan ik geen systeemherstel doen.
En ik merkte net dat het alleen maar onder mijn gebruikersaccount gebeurt en niet onder het account van mijn zoon.
voor mij een raadsel!
Omdat je zoon het niet heeft lijkt het verdacht veel op malware/virus o.i.d.
Ook het feit dat je geen systeemherstel kunt doen wijst daar op.
Als het een hardware probleem zou zijn moet je zoon er ook last van hebben.
Controleer evt. wat jij wel (software) op je account hebt en je zoon niet.
Scan met Mbam (link in handtekening) of scan evt. online met een betrouwbare virusscanner.

kijk via msconfig of Ccleaner wat er zoal mee opgestart wordt
Dat al gedaan wat @Lange Pier opperde?

Dat het systeemherstel niet lukt met de volgende argumentatie:
melding dat virusscanner mogelijke oorzaak is. Deze uitgezet en krijg dan melding dat het niet lukt wegens mogelijke stroomonderbreking, systeemhout of opstarten
is voor mij volkomen nieuw.
Welke virusscanner heb je momenteel? Heb je wellicht een trial-versie, die je probeert te attenderen dat de tijd om is en tijd om te kopen?
Zoiets moet het volgens mij zijn, heb je van enige software trial-versies op je pc staan?

Laatst bewerkt:
Malwarebyte draait voortdurend op mijn pc, toch nog een scan gedaan, niets gevonden.
Eset gedraaid: 27 items gevonden, geen schokkende, allemaal verwijderd.
Gebruik betaalde versie Kaspersky Internetsecurity 2015.
Probleem bestaat dus nog steeds.

Indien je bij opstarten alles verwijderd behalve de opstartregels voor de virusscanner en drivers zou het gewoon weg moeten zijn.
Je laat geen screenshots zien en dan wordt het moeilijk advies geven.

Ook met onderstaande prog kun je de boel nalopen wat er zoal mee opstart, aangezien het niet in andere accounts gebeurd zou je de opstartitems daarin kunnen vergelijken met die in je eigen account.

https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx
Kijk naar de regels die niet van microsoft zijn, openen als admin overigens en de uitgevinkte items kunnen eventueel weer aangevinkt worden.

@Langepier
Bedoel je onder msconfig alles uitschakelen?
Wat betreft dat programma dat je meelinkte, ik zal de twee accounts gaan vergelijken.
Misschien kom ik nog terug...

Bedoel je met de opstartitems die onder het kopje Logon? Ik neem aan van wel.

Maak eens screenshots van msconfig of logon idd van autoruns, bij de laatste ook de scheduled tasks.

@ Lange Pier: hierbij de screenshots. Had Dropbox al uitgeschakeld en pc opnieuw opgestart maar daar zit het probleem niet.

Bijlagen

• logon Erik.jpg
    logon Erik.jpg
    95 KB · Weergaven: 65
  • scheduled tasks Erik.jpg
    scheduled tasks Erik.jpg
    96,4 KB · Weergaven: 52
  • scheduled task Lex.jpg
    scheduled task Lex.jpg
    72,1 KB · Weergaven: 57
  • logon Lex.jpg
    logon Lex.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 56
Maare, had je ook de items vergeleken met die van het andere account waar het niet op trad? is miss makkelijker te ontdekken welk opstartitem de oorzaak is.
Zie alleen die van Bitorrent die van dat account "erik" is, haal die eens weg en probeer.

Overigens kan alles uitgevinkt worden behalve die van Realtek, Ccleaner, mail en Netgear niet.

Laatst bewerkt:
Sorry, account Erik geeft de piep en account van Lex niet.
Ga het proberen.
Update:
Ik denk dat ik hem gevonden heb; als mijn pc opgestart is zonder verder programma's te openen gaat het goed minuten lang. Als ik via de snelkoppeling google chrome open komt de piep na een halve minuut ongeveer.
Ik ga Chrome verwijderen en opnieuw installeren.
To be continued!
Update:
Chrome opnieuw geinstalleerd en de piep is terug. Kwam deze twee links tegen (eerste uit 2010)

http://www.justanswer.com/computer/6uzij-installed-google-chrome-constantly-beeping.html
https://productforums.google.com/forum/#!topic/chrome/dx8FjzqoZUU

Update:
Chrome gedownload via IE en deze geeft de piep niet.
Ik ga er mee verder

Update:
Denk dat ik het gevonden heb na even te googelen: extensie snooze your gmail stond ingesteld met notification sound! Heb dit uitgezet en heb de beep nog niet gehoord.
Ik hou het even in de gaten en sluit dit onderwerp dan.
Typ dit met het schaamrood op mijn kaken!
@ Lange pier: bedankt voor je hulp, was hier zonder jou wrs toch niet op uitgekomen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mocht het niet opgelost zijn dan kun je zelf de status weer aanpassen. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan