regelmatig problemen met netwerkadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voodoo1

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Goedemorgen,
wij hebben 1 router(tele2) en 2 pc's met draadloos internet. Beide pc's draaien op XP home editie SP3 en zijn up to date. Met 1 pc zijn er geen problemen om te internetten, mailen enz. De verbinding is stabiel.
Met de andere pc hebben we wel problemen, het probleem ligt dus niet aan de router.

Wat hebben we al gedaan;
-computer gescand met een geupdate MBAM en SAS, niets gevonden
-winsockxpFix laten draaien en hierna herstart, geen verbetering
-de nieuwste driver van Linksys Wireless-G PCI Adapter van hun site gehaald en op buroblad gezet.
-de geinstalleerde driver gedeinstalleerd en herstart
-de nieuwste driver geinstalleerd en herstart en sleutel ingevoerd
gaat niet verder dan netwerkadres verkrijgen, snelheid en signaalsterkte zijn uitstekend.

Momenteel werkt het weer, maar afgelopen tijd viel de verbinding regelmatig weg. Na herinstallatie werkte het voor een tijdje weer. Ook merken we dat na een tijdje de verbinding instabiel wordt, router en de pc hebben een vaste plaats.
Ik wil dit probleem de wereld uit hebben, wie weet raad?
alvast bedankt

Probeer eens IPv6 uit te schakelen in de eigenschappen van de netwerkadapter op de machine waar het niet werkt.

Goedemorgen,
als ik via eigenschappen kijk, zie ik niet iets van ipv6(of ipv4). hetgeen wat je noemt hoort dit niet bij Vista of Windows7? Wij hebben zoals genoemd XP home editie SP3.

Goedemorgen,
na opstart van de pc(vandaag) konden we geen verbinding maken met het internet. Na aanklikken van het Linksyssymbool bleek dat de netwerksleutel op 0 stond. Om onbekende reden was deze veranderd. Nadat we de sleutel ingevoerd hadden, was er weer uitstekende verbinding.
Weet er iemand meer?

Alvast bedankt.

Goedeavond,
het is een tijdje goed gegaan. De pc blijft "hangen" op netwerkadres verkrijgen. Alles weer gedaan zoals in de 1e post. Helaas werkt het nu niet, en blijft dus "hangen" op netwerkadres verkrijgen.

De laatste keer dat alles naar behoren werkte heb ik een printscreen gemaakt(van ipconfig). Het ipadres van toen en van nu zijn compleet anders(nu 169.254.165.61, toen 192.168.1.6 De pc waar we geen problemen mee hebben heeft ook 192.168.1.6).
De autom. configuratie staat ingeschakeld.

Weet er iemand raad?

Laatst bewerkt:
ip-adres en andere gegevens manueel ingevoerd. Kan nu weer internetten. Waarom dat er ineens een compleet ander ip-adres was is voor mij een raadsel

probleem is opgelost. Nadat het weer waardeloos was, tele2 gebeld en de persoon kon uiteindelijk vertellen dat er iets mis was met de router. Nieuwe router gekregen en alles werkt weer naar behoren zonder genoemde problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan