regelmatig systeemherstel ivm netwerkadres verkrijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

voedoe

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Berichten
8
Goedeavond,
sinds een maand hebben we een 2e hands pc. Het is een Dell computer met een Celeron-D processor 2.8mhz. Het is geen snel beestje, maar hij doet het(goed genoeg voor de kids om te kunnen internetten, mailen enz.
Er stond eerst XP professionel op, maar na format-c er xp-home editie sp-3 erop gezet en draadloosinternet. Na +/- 1 week kregen we de melding netwerkadres verkrijgen lukt niet.(ons netwerk, signaalsterkte en snelheid waren en zijn goed tot zeer goed).

Wat we gedaan hebben is de router resetten, verbinding herstellen maar dit helpt niet. Dan maar systeemherstel, dit werkt(e) goed. Nu moeten we bijna dagelijks systeemherstel doen i.v.m. bovengenoemd probleem.
Als je via "start", uitvoeren ipconfig en ok doet, komt er voor 1sec de opdrachtprompt in beeld en verdwijnt dan weer.
Via opdrachtprompt-> ipconfig is het wel gelukt, zie hieronder

ethernet-adapter draadloze netwerkverbinding4:
verbindinsspec. DNS-achtervoegsel:
ip-adres:192.168.1.7
subnetmasker:255.255.255.0
standaardgateway:192.168.1.1

Weet er iemand wat er aan de hand is?
alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Op welke manier maak je verbinding met je draadloze netwerk. Gebruik je gewoon de software van XP of heeft deze Dell toevallig een eigen programma om netwerkverbindingen te beheren (Dell Controlpoint).

Indien het een eigen programma van Dell betreft dan dit eens verwijderen.


ps. Het is normaal dat als je commando's rechtstreeks in de uitvoeren balk start deze na uitvoer het DOS scherm sluiten.
 
Goedemiddag,
RogerS, als ik eerst "cmd" had ingetypt en dan "ïpconfig" dan blijft ie ook in beeld.

Ik heb weer verbinding zonder systemherstel. Vanochtend was er wel verbinding en vanmiddag niet. het ip-adres was iets van 192. 392.1.6 en dat kan eigenlijk niet. Die 392(of zoiets, ik weet het niet precies meer) moet eigenlijk zijn 168.
Normaal moet het toekennen van je ip-adres automatisch gaan(thanks manamana).
Door deze en andere gegevens handmatig in te geven, heb ik weer verbinding. Hopelijk blijft het zo.
 
Oke tot zover. We wachten af. Hoop dat het zo blijft. We horen het wel. Succes ermee. Thanks voor de terugkoppeling. :thumb:
 
Goedemorgen,
het gaat nog steeds goed. Nog steeds een (goede) verbinding.

tip voor diegene die hetzelfde probleem hebben; zorg ervoor dat als je bovenstaande doet, dat elke pc een eigen ip-adres heeft op 1 router. Anders krijg je conflicten met verbinding, router enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan