Regelmatig time outs internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsm104

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2013
Ik weet niet zo goed in welk topic deze vraag thuis hoort.

Sinds enkele weken heb ik een nieuwe laptop, een Asus N56 met Windows 8.
Daarnaast heb ik een Solcon kabel internetverbinding 20/20.
Met mijn vorige laptop had ik nooit problemen.

Maar met deze laptop heb ik een 'haperende' verbinding.
Zowel met chrome als internet explorer heb ik op willekeurige momenten, dat een site niet laadt.
Of dat de plaatjes niet worden geladen.
Een keer F5'en doet dan wonderen.
Maar soms moet ik dat ook meerdere keren doen.
De melding die dan verschijnt (chrome):
Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met www.voorbeeld.nl

Probeer opnieuw te laden: www.�voorbeeld.�nl

Uiteraard heb ik mijn modem al eens gereset.
Ik heb zelfs al met Solcon gebeld, die mijn verbinding op afstand hebben gereset.

Ik heb geen idee waar ik het nu moet zoeken.
Ik denk ergens in de verbinding, of in de windows 8 software?

Hebben alle apparaten dit probleem? Heb je dit probleem op de kabel en draadloos? Je netwerkkaart kan deze problemen veroorzaken, probeer je netwerkkaartdriver te updaten en test daarna of de problemen zijn opgelost.

Bedankt voor de tip.
Ik heb mijn laptop met kabel op de router aangesloten. Dat gaf een behoorlijke verbetering.
Toen ben ik verder gaan googelen en heb het kanaal van mijn router gewijzigd.
Deze stond default op kanaal 1, en die heb ik nu op 13 gezet.

Het probleem is nu nog niet helemaal over, maar wel een stuk minder.
Ik weet dus waar ik het moet zoeken.

Ging het op de kabel een stuk beter, of had je het probleem dan niet? Probeer met de software inSSIDer, te zien welk kanaal het beste is. Wat oudere draadloze netwerkkaarten ondersteunen kanaal 13 niet, die gaan maar tot kanaal 11. Nogmaals, hebben al de apparaten die verbonden zijn met het draadloze netwerk dit probleem?

Om eerst op je laatste vraag in te gaan. Nee. Andere apparaten hadden hier geen last van. En dan heb ik het over een tablet en laptop met win7.
Maar met deze nieuwe win8 laptop heb ik dit probleem. Daarom was ik ook zo zoekende naar of het aan de verbinding lag of de laptop.

Wat betreft het beste kanaal had ik 13 gekozen omdat dit via een ander appje als beste kanaal naar voren kwam.
Maar nu lees ik inderdaad ook dat 11 in dat geval beter is.

Als de andere apparaten er geen last van hebben, moet het probleem gezocht worden tussen de router en de laptop. Microsoft geen het besturingssysteem standaard de mogelijkheid om bepaalde hardware apparaten uit te schakelen om energie te besparen, dit gaat op basis van de energiebeheer schema. Toch kan dit soms verkeerd uitpakken. Zorg dat de energiebeheer de netwerkkaart niet kan uitschakelen, dit kan je aanpassen op de volgende manier:

1. Gebruik de sneltoets Windowsplaatje + R
  2. Typ het volgende in 'devmgmt.msc' (zonder quotes)
  3. Vouw de de netwerkadapters uit en klik met de rechtermuisknop op de betreffende netwerkkaart
  4. Ga naar het tabblad 'Energiebeheer'
  5. Haal het vinkje weg bij 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen'.

Ik hoor graag van je of dit effect heeft. Heb je ook de driver van de netwerkkaart al geupdate?

Wederom bedankt.

De energiebesparing van de netwerk adapter heb ik nu uitgezet.
Maar na een paar uurtjes internetten blijkt hij toch zo af en toe te haperen.

Het is vooral als je een 'nieuwe' link opent, die je nog niet eerder hebt geopend.
Bijvoorbeeld door te googelen op een bepaald onderwerp.
Maar soms wordt ook een Youtube of Facebook maar half geladen. Een keer F5'en en dan laadt hij alsnog.

Het blijft vreemd. Heb je nog meer tips?
Tot nu toe alvast bedankt!

Het is inmiddels opgelost.

Ik heb met de helpdesk van Solcon gebeld, en we hebben een handmatige DNS ingesteld (8.8.8.8)
Daarmee is het probleem opgelost.

Dank voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan