Regelmatig vraagstukken betreffende Linux Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Femke98

Regelmatig krijg ik vraagstukken betreffende Ubuntu toe ge mailed.
Maar zoals U zich misschien wel zult herinneren, is Ubuntu niet mijn sterkste kant.
Ik ben dan ook nog maar een beginner op dit vlak.
Nu heb ik Ubuntu al een hele tijd niet meer opgestart en toch komen er steeds vraagstukjes binnen.
Zou U dit niet wijzigen, zodat ik de vragen niet meer ontvang?

Ik kan ze toch niet oplossen, en de vraagsteller wordt niet naar tevredenheid geholpen.

Bij voorbaat mijn dank,

Met de vriendelijke groeten,
Jan Filarski

@Jan: Je bedoelt dat je via privéberichten of e-mail vragen rechtstreeks ontvangt over Ubuntu?
Die vragen mag je gewoon negeren/weggooien, per slot is daar het forum voor. Ik zou dergelijke mails meteen definitief verwijderen.
Dat doe ik zelf ook met rechtstreekse vragen die (in mijn geval) over anderssoortige onderwerpen gaan.

Op e-mail berichten moet je zowiezo niet reageren met je (hoofd-)e-mail account, want dan kan het zijn dat bij de ontvanger je e-mail adres wordt geoogst door spammers (stel dat de ontvanger zijn beveiliging niet op orde heeft / gehackt wordt, zijn lijst van contactpersonen klakkeloos doorgeeft aan online diensten zoals Facebook etc.)
Stel dat ik een uitzondering maak op het negeren van e-mail van een helpmij-bezoeker, dan meld ik die bezoeker meteen dat alle berichten (zowel naar mij verzonden als van mij ontvangen) meteen definitief gewist moeten worden, incl. ingang van mijn e-mail adres in Contactpersonen, zodra de directe noodzaak van 1-op-1 communicatie met de helpmij-bezoeker voorbij is. Ik ben (nu) veel zuiniger op mijn e-mail adres(sen) dan vroeger, want je hoeft maar 1 onvoorzichtige geadresseerde te treffen waarna je e-mail adres permanent gespamd wordt.