Regelmatig vraagstukken betreffende Linux Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Femke98

Regelmatig krijg ik vraagstukken betreffende Ubuntu toe ge mailed.
Maar zoals U zich misschien wel zult herinneren, is Ubuntu niet mijn sterkste kant.
Ik ben dan ook nog maar een beginner op dit vlak.
Nu heb ik Ubuntu al een hele tijd niet meer opgestart en toch komen er steeds vraagstukjes binnen.
Zou U dit niet wijzigen, zodat ik de vragen niet meer ontvang?

Ik kan ze toch niet oplossen, en de vraagsteller wordt niet naar tevredenheid geholpen.

Bij voorbaat mijn dank,

Met de vriendelijke groeten,
Jan Filarski

@Jan: Je bedoelt dat je via privéberichten of e-mail vragen rechtstreeks ontvangt over Ubuntu?
Die vragen mag je gewoon negeren/weggooien, per slot is daar het forum voor. Ik zou dergelijke mails meteen definitief verwijderen.
Dat doe ik zelf ook met rechtstreekse vragen die (in mijn geval) over anderssoortige onderwerpen gaan.

Op e-mail berichten moet je zowiezo niet reageren met je (hoofd-)e-mail account, want dan kan het zijn dat bij de ontvanger je e-mail adres wordt geoogst door spammers (stel dat de ontvanger zijn beveiliging niet op orde heeft / gehackt wordt, zijn lijst van contactpersonen klakkeloos doorgeeft aan online diensten zoals Facebook etc.)
Stel dat ik een uitzondering maak op het negeren van e-mail van een helpmij-bezoeker, dan meld ik die bezoeker meteen dat alle berichten (zowel naar mij verzonden als van mij ontvangen) meteen definitief gewist moeten worden, incl. ingang van mijn e-mail adres in Contactpersonen, zodra de directe noodzaak van 1-op-1 communicatie met de helpmij-bezoeker voorbij is. Ik ben (nu) veel zuiniger op mijn e-mail adres(sen) dan vroeger, want je hoeft maar 1 onvoorzichtige geadresseerde te treffen waarna je e-mail adres permanent gespamd wordt.

Enige wat jij kunt doen is het afzetten van bereikbaarheid in je forum-profiel, zodat privé en/of e-mail berichten zijn uitgeschakeld. De forumbeheerders kunnen hier niets voor je betekenen, want het is jouw keuze om wel of niet bereikbaar te zijn via privé en/of e-mailberichten. Wél kun je evt. berichten doorgeven aan de beheerders die in de sfeer van spam of belediging etc. bij jou binnenkomen, zodat ze dáár wat aan kunnen doen (denk aan officiële waarschuwing, een ban etc. richting de afzender).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo dnties

Ja, dat begrijp ik. Maar in Ubuntu moet toch iets staan dat naar mijn emailadres linkt?
Ik kan die emailtjes wel weggooien, maar ze blijven maar doorgaan, dan van de één en dan van de ander.
En allemaal vragen over het in de knoop zitten met bepaalde zaken binnen Ubuntu.

Is er geen vingerwijzing te geven naar waar deze link zou kunnen staan, zodat ik de link kan verwijderen?

Alvast bedankt voor je commentaar.

MVG
Jan Filarski

Je kunt aan (het onderwerp van) de mail zelf zien of het verstuurd is door/via Helpmij (privé bericht of e-mail bericht) of rechtstreeks naar jou (volstrekt buiten het forum om).
Alleen als het verstuurd is rechtstreeks aan jou dan is blijkbaar je e-mail adres bij de afzender geland, is het via Helpmij, dan geldt het verhaal over het (evt.) uitschakelen van de e-mail optie in je profiel om dergelijke mails niet meer te ontvangen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan