regelmatig wegvallen internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Sinds ik Windows 10 Home heb geïnstalleerd op mijn laptop valt heel regelmatig mijn WiFi-verbinding weg.
Ik moet dan rechtsonder op het symbool van mijn netwerk klicken en dan mijn verbinding opnieuw openen.
De verbinding zelf blijkt dan niet weg te zijn geweest.

Kan dat iets met een bepaalde veiligheidsinstelling te maken hebben?

Mijn router is: ASUS RT-AC66U.
Mijn netwerkadapter is: Qualcomm Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter

Alvast bedankt.

Dat lijkt op een 'hikje' in de instellingen tijdens de installatie, vermoedelijk tijdens de migratie (?) ontstaan. Als het systeem verder prima functioneert, dan zou ik je adviseren om in appraatbeheer, de installatie van wifi netwerkadapter ongedaan te maken. Daarna Windows opnieuw opstarten en vervolgens zal de adapter opnieuw worden herkend en geïnstalleerd. Wellicht dat het probleem daarna is opgelost.

Is dit de enigste machine die je hebt, zorg er dan wel voor dat je de driver / stuurprogramma van de adapter op de hdd hebt staan, eventueel bij de machinefabrikant te downloaden, of misschien heb je wel een CD / DVD waarop de software staat. Mocht namelijk Windows 10 de adapter niet herkennen, dan heb je een probleem als je geen drivers voorhanden hebt.

Laatst bewerkt:
Nieuwste driver: win10-10.0.0.329-whql.zip
Downloaden, uitpakken, in Apparaatbeheer de netwerkadapter-driver updaten, waarbij je aangeeft dat de driver lokaal op de computer staat en dan bladeren naar de map waar de driver was uitgepakt.

Tijs.

driver.jpg

Als ik de nieuwste driver wil downloaden krijg ik de volgende melding.

Moet ik voor het downloaden mijn Norton even uitschakelen?

Geen idee hoe je het voor elkaar gaat krijgen, maar vlgs. mij is SmartScreen van Internet Explorer, niet van Norton.
Anders kijken of vanaf een andere computer je dat "probleem" niet hebt en daar dan downloaden overbrengen naar je W10 computer via Memory Stick (etc.)

Tijs.

Of simpel houden en de probleemoplossing in chronologische volgorde van berichten te behandelen.

Hallo gast0225, je hebt gelijk. Ik dacht makkelijk een nieuwe driver te downloaden.
Ik ga jouw methode eerst proberen.

Tot zover geen problemen meer gehad met het wegvallen.
Dus de methode van Qandor werkt voor zover ik tot nu toe merk, wel!

Ik ga ook nog proberen de drivers, die door dnties worden genoemd te downloaden.

Allebei hartstikke bedankt.

Ik wacht nog tot eind van deze dag om te zie n of het probleem inderdaad helemaal is opgelost.
Dan geef ik het kenmerk: opgelost.

De drivers opslaan in een mapje voor toekomstig gebruik kan nooit kwaad. Er is trouwens een 32 en een 64 bits versie van de drivers : Klik
(16e van onder)
Mocht je niet weten of je een 32 of 64 bits Windows hebt, kijk dan even in het configuratiescherm, systeem. Daar lees je welke versie je hebt.

(Sneltoets om daar te komen : Windowstoets + Pause/Break toets)

Laatst bewerkt:
Tot nu toe geen problemen meer gehad. Zojuist ook nog de nieuwste driver geïnstalleerd.

Qandor en Dnties hartstikke bedankt voor jullie hulp.

Ik sluit me bij gast0225 aan. Overigens is de driver die gast0225 linkte dezelfde als die ik had geupload (ik wilde je niet naar/door die "onofficiële", reclame-gefinancierde website duwen, vandaar de upload).

Tijs.

hail Mary, blij dat we het eens zijn ;)

Met misschien 2 'kleine' verschillen? :

1. de download werkte en gaf niet de foutmelding zoals TS die in berichtje 4 ervaarde en
2. TS kon kiezen welke te downloaden (32 of 64 bits)

Laatst bewerkt:
@Qandor:
Ik upload wel vaker via Wikisend, en dit is de eerste keer dat iemand meldt bij het downloaden ervan problemen te ondervinden. Ik heb er zelf (bijv.) geen problemen mee, bij mij werkt het prima.

Verder: Als je de moeite had genomen om mijn upload te downloaden, dan had je gezien dat die zowel de 32-bit als de 64-bit versie bevat, want die "onofficiële" website linkt bij zowel Win 10 64-bit als 32-bit dezelfde driverset, waar beide varianten in zitten.

Maar goed, als je vindt dat je extra credits verdiend, dan heb je ze nu, want ik hoef ze niet meer: Het zoutzuur in posting #13 heeft de lol om te helpen op het forum opgelost.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nieuwste driver: win10-10.0.0.329-whql.zip
Downloaden, uitpakken, in Apparaatbeheer de netwerkadapter-driver updaten, waarbij je aangeeft dat de driver lokaal op de computer staat en dan bladeren naar de map waar de driver was uitgepakt.

Tijs.

@Qandor:
Ik upload wel vaker via Wikisend, en dit is de eerste keer dat iemand meldt bij het downloaden ervan problemen te ondervinden. Ik heb er zelf (bijv.) geen problemen mee, bij mij werkt het prima.
Verder: Als je de moeite had genomen om mijn upload te downloaden

Soms is het simpelweg linken een handige oplossing.......?

Qui cum pila resilit, exspecta illum, waarom zou ik een stuurprogramma willen gaan downloaden..........?

Goed dat je dat dit vooraf ook even aangaf / melding van maakte bij / voor TS, zodat hij wist welke van de twee hij moest gaan gebruiken, dat gaf wel duidelijkheid ja........... :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan