Regelmatig zeer traag internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Neth
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Neth

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2011
Goedenavond.

De afgelopen maanden komt het regelmatig voor dat mijn draadloze internet-verbinding zeer traag wordt. 's ochtends, en meestal later op de avond is de snelheid (normaal) 40 Mbit/sec down, 4 Mbit/sec up, maar in de middagen en het grootste deel van de avond zakt dit terug tot 0,5 Mbit/sec (in werkelijkheid SLECHTS 50-60 kb/s download!), 4 Mbit Up. Bovendien is de verbinding dan nog erg haperig ook. De ene keer laadt een site wel in 1 keer, andere keren moet ik een aantal keren refreshen om ervoor te zorgen dat de site geladen wordt. Streamen (youtube etc) is nagenoeg onmogelijk wanneer er een slechte verbinding is.

Aan mijn pc kan het eigenlijk niet liggen. Dit is een Quad Core met windows 7 64bit. Zit bovendien 8gig geheugen in en schijfruimte genoeg. Als beveiligingsoftware gebruik ik Gdata TotalCare 2011. Zelfs met het uitschakelen van de gdata firewall blijft de snelheid zeer slecht. (Ik gebruik overigens geen dubbele firewall)

Afstand tussen de pc en router is ca 3-4m (router staat op begane grond, pc 1 verdieping hoger) Als draadloze netwerkkaart gebruik ik een Sitecom 300N met twee ontvangertjes (sprietjes).
De computer die op de begane grond staat (LAN verbinding) ondervindt zelden de problemen die ik hierboven beschrijf.
De router staat ingesteld op het automatisch kiezen van een kanaal, maar wijzigingen naar handmatig een kanaal instellen kwam de snelheid ook niet ten goede. De problemen bleven maar aanhouden.

Er is al een aantal keren contact met de provider opgenomen (ziggo) maar het probleem kon vanuit hun kant niet opgelost worden. Misschien dat iemand mij hier op de site verder kan helpen met dit verbindings-probleem. Indien er aanvullende informatie benodigd is, hoor ik dat graag.

Koen

Zit er iemand anders op het netwerk flink te downloaden misschien?
draadloos netwerk niet goed genoeg beveilig zodat er buren op kunnen om te downloaden?

Modem en router gereset?

en als de router er tussen uit is en aangesloten met een utp kabel dan is het wel de beloofde snelheid.

Welke router komt er na het modem van ziggo.

Modem: Sitecom
Router: Ubee (B, G & N)
Beveiliging: WPA2-PSK
Zover ik weet en de router dit weergeeft, zijn er geen anderen die via ons netwerk downloaden.
Tevens is mijn pc niet geïnfecteerd met spyware e.d en uit de firewall logs zijn alle in- en uitgaande verbindingen normaal.

Modem en router ondertussen wel honderden keren gereset. Zowel handmatig als automatisch (en volledige resets).

Laatst bewerkt:
dus jij bent al in het bezit van het nieuwste modem van ziggo?
En daar heb je dan een router van Sitecom achtergezet.
Ik mag aannemen dat je de dhcp van de Sitecom uitgezet hebt.
Zodat je het wireless van de Sitecom als accespoint aangesloten hebt.

dus jij bent al in het bezit van het nieuwste modem van ziggo?
En daar heb je dan een router van Sitecom achtergezet.
Ik mag aannemen dat je de dhcp van de Sitecom uitgezet hebt.
Zodat je het wireless van de Sitecom als accespoint aangesloten hebt.

Dat is inderdaad het geval.

wel beide op 2,5 mhz gezet

Die van de router staat op 2,4 of 2,5 GHZ. Van m'n netwerkkaart zou ik niet weten hoe ik daarachter kom.

maar de ubee staat op ?
en de router staat op ?

Router 2,4 ghz
Modem weet ik niet.

Heb er overigens ook niet zo heel veel verstand van.

Nou ja, als je de Ubee ook (goed) hebt gereset, zullen de instellingen wel goed staan (denk ik...hoop ik).

Heb je al gegoogled? Als je "ziggo ubee modem" in het Googlevakje mikt, krijg je bijv. deze
http://www.vandersmitte.eu/2010/02/02/nieuw-ziggo-modem-ubee-evm-3200

Voor het twee-router-verhaal eens naar de gedetailleerde instructie van Tijs kijken
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/634153-linksys-E2000-als-AP

Staat de Mode goed op modem/router resp. router? Waarschijnlijk moeten ze beiden op b/g/n mixed staan of zoiets omdat je netwerkkaart(en) van je pc('s) waarschijnlijk 54G zijn.

Oveigens, waarom zit die router achter je modem/router? Heb je wel eens die Ubee ALLEEN geprobeerd? Die tweede router heeft m.i. alleen zin als je een kabel kan trekken naar de 1e verdieping waar je pc staat.
Je zegt wel dat de afstand 3-4 meter is maar een plafond kan behoorlijk vertragen.

Laatst bewerkt:
Netwerkkaartje in pc is zowizo tot 300 Mbit (N).

Zal morgen ff verder alles uitzoeken. Alvast bedankt voor de snelle reacties!

Als u bedraad het zelfde probleem heeft kan het niet aan de wireless client liggen, probeer dit rechtstreeks op het modem en op de router.
Om Welke router gaat het precies en client?
En zijn de draadloze kanalen gewijzigd? in beide apparaten?
Staat er andere 2.4 Ghz apparatuur in de buurt als voorbeeld zijnde een DECT huis telefoon?
Dit kan namelijk ook voorkomen door invloeden van buiten af.
De encryptie moet bij 300N op WPA2 AES staan anders kunnen er ook in stabiliteit problemen ontstaan.

Mvg Sitecom Support,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan