Regelmatige bsod

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarkus

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2006
Berichten
81
Ik heb sinds een paar maanden ook een probleem................steeds weer valt mijn pc uit en krijg ik blauwscherm met foutcode 0x00000124
Wanneer ik bij apparaatbeheer kijk zie ik geen rare dingen mbt drivers.............heb al 2 keer windows opnieuw geïnstalleerd, maar blijf hetzelfde probleem houden.
Ik heb dit probleem alleen wanneer ik aan het gamen ben, maar af en toe gebeurd het ook wanneer de pc niks doet en gewoon aanstaat.
Ik heb al verschillende keren op internet gezocht naar dit probleem waar ik dan zie dat het of met drivers te maken moet hebben of met hardware.

Is er een manier om er achter te komen wat de oorzaak van dit probleem is?

Inhoud pc: Moederbord - ASUS M4A88TD-V ; Windows 7 -64 bit ; AMD Phenom(tm) II x4 945 processor (4CPUs), 3,0GHz ; 4 gb ram ; NVidea 9600GT; realtek High Definition Audio

Alvast bedankt :D
 
Hoi Tarkus,


Heb je vraag even een eigen plaatsje gegeven meeliften is niet toegestaan
 
Tarkus,

Dit zou kunnen komen door oververhitting van de pc.
Heeft de pc voldoende koeling?

Blokkeerd stof of iets anders de ventilator?

gr gast0171
 
Nou heb eergisteren mijn pc open gedaan en met de stofzuiger er door heen gegaan............maar er zat niet echt stof aan mijn ventilators, was zelfs verbaasd te zien hoe schoon het eigenlijk was, had ook verwacht dat er stofwolken aan zouden zitten........maar niks van dit alles.
Ook voel ik geen extra warmte en heb niet het idee dat dingen over verhit raken.
 
Klikerdeklik
Kijken naar virussen en verkeerd geïnstalleerde drivers software matige schoonmaak

als niks werkt hardware 1 voor 1 uit je pc halen en kijken waar het probleem zich bevind tot dat hij stopt met crashen
 
Klikerdeklik
Kijken naar virussen en verkeerd geïnstalleerde drivers software matige schoonmaak

als niks werkt hardware 1 voor 1 uit je pc halen en kijken waar het probleem zich bevind tot dat hij stopt met crashen

Ik heb al verschillende virusscanners eroverheen gegooid............AVG2013, AVGTuneup2-2012, Mbam, maar die vinden allemaal niks.
En ja hardware eruit halen dat heb ik nog niet gedaan, hoopte op een andere manier hahaha, maar zal daar dan nog eens naar kijken.

Installeer Whocrashedmysystem eens: http://www.filecluster.com/downloads/WhoCrashed.html
Dat tooltje geeft aan wat er gebeurd is en wat vermoedelijk de oorzaak is.

Ik heb deze geïnstalleerd en wanneer ik dan Crash Dump Analyse bekijk staat daar dat er geen crashdump te vinden is.

Ik heb ook van alle hardware de drivers al verschillende malen verwijderd en weer terug gezet (allemaal gedownload van de officiële websites van de fabrikanten)

Het blijft raar.

Edit: Toen ik net weer aan het gamen was, viel de pc weer uit............ik heb nog een keer dat programmaatje aangezet en kreeg het volgende resultaat:

On Mon 3-12-2012 19:03:11 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\120312-44366-01.dmp
This was probably caused by the following module: hal.dll (hal+0x12A3B)
Bugcheck code: 0x124 (0x0, 0xFFFFFA80050BD028, 0xF60C2000, 0x135)
Error: WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR
file path: C:\Windows\system32\hal.dll
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Hardware Abstraction Layer DLL
Bug check description: This bug check indicates that a fatal hardware error has occurred. This bug check uses the error data that is provided by the Windows Hardware Error Architecture (WHEA).
This is likely to be caused by a hardware problem problem. This problem might be caused by a thermal issue.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.



On Mon 3-12-2012 19:03:11 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (nvlddmkm+0xDE3FD)
Bugcheck code: 0x124 (0x0, 0xFFFFFA80050BD028, 0xF60C2000, 0x135)
Error: WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR
file path: C:\Windows\system32\drivers\nvlddmkm.sys
product: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 306.97
company: NVIDIA Corporation
description: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 306.97
Bug check description: This bug check indicates that a fatal hardware error has occurred. This bug check uses the error data that is provided by the Windows Hardware Error Architecture (WHEA).
This is likely to be caused by a hardware problem problem. This problem might be caused by a thermal issue.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 306.97 , NVIDIA Corporation).
Google query: NVIDIA Corporation WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR




--------------------------------------------------------------------------------
Conclusion
--------------------------------------------------------------------------------

2 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 306.97 , NVIDIA Corporation)

If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination the errors that have been reported for these drivers and include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions from users who have been experiencing similar problems.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is actually responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
 
Laatst bewerkt:
Kennelijk is dus de videokaart de boosdoener.
Download eens de allerlaatste driver van de NVIDIA website voord deze kaart.
Eerst de oude driver dan uninstallen en vervolgens de nieuwe driver installen.
Als dat nog steeds niets oplost zou het wel eens de kaart zelf kunnen zijn.
 
Ja die driver heb ik dus al tig keer verwijderd en weer erop gezet........dus ja de kaart zelf zou best een mogelijkheid kunnen zijn, hij is niet nieuw meer.
Nou bedankt voor de informatie.........en als iemand nog andere ideeën heeft hoor ik die ook nog graag.
En zal wel eens kijken of ik hem ergens heen kan brengen, als ik weer wat centen heb :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan