• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regelnummer plaatsen in planning

• Onderwerp starter Onderwerp starter KeBr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KeBr

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2016
Beste,

Ik heb een projectplanning die door de grote niet goed meer leesbaar is. Ik heb nu een macro gemaakt die ik per regel kan uitvoeren zodat het regelnummer voor de balk komt te staan (zie bv x11). Hoe kan ik zorgen dat deze regelnummers (kolom A) automatische worden geplaatst als ik WBS macro uitvoer. (knop in A6-7)
Onderstaande macro heb ik erin gezet. Deze staat nu nog in een module (6), maar moet in tabblad projectplanning komen. Daar heb ik hem ook al toegevoegd alleen werkt dat niet.

Sub regelnr_plaatsen()
'
' regelnr_plaatsen Macro
'

'
ActiveCell.Select
Selection.ClearContents
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=IF(R6C=RC5-1,RC1)"
ActiveCell.Offset(1, 0).Range("A1").Select
ActiveCell.Offset(6, 14).Range("A1").Select

End Sub

Bijlagen

Het VBA project is beveiligd.

dat is al 1 proobleem opgelost. als je nu nog verteld wat je feitelijk wil kan er aan een oplossing gewerkt worden.

Beste Edmoor,

Ik wil dat de nummers uit kolom A in de cel komen te staan voor de balk. betreffende cel is dus stardatum uit kolom E -1

Is dit een optie ?
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    If Not Intersect(Target, Range("F10:F300")) Is Nothing Then
         Target.Formula = Date
    End If

Select Case Target.Column
    Case 16, 17    [COLOR="#008000"] 'voor kolom P Q [/COLOR]
        Target = Cells(Target.Row, 1)

End Select

Cancel = True

End Sub

de rest van de kolommen moet je zelf maar even uittellen bv aanvullen ,20,22,26 etc
kolom P heb ik links uitgelijnd en kolom Q rechts, de rest van de kolommen zelf maar doen.
Je kunt het ook in het Worksheet_Change event oplossen, eerst zelf maar eens proberen.

Laatst bewerkt:
Beste,

Deze code doet niets bij mij. ook niet in kolom 16, 17.
De macro dient te werken op alle kollommen vanaf K. Deze projectplanning kan tot maximaal 104 weken worden aangepast. het is niet te doen om telkens de kolommen te moeten toevoegen in de macro.

De code die in Module 6 staat doet het wel, alleen moet ik daarvoor telkens betreffende cel selecteren en dan de macro uitvoeren. Vraag is dus, kan ActiveCell zodanig dat het op alle kolommen (bv 100) toegepast kan worden

als je misschien ook aan de helpers zou willen vertellen wat er juist waar moet gebeuren zou het al veel helpen.

aan een uitleg van balken en cellen e-1 hebben we niet veel want dat bestaat niet in excel.
en dat uw macro uit module 6 werkt geloof ik niet veel van want hij verwijst naar een lege cel.

Beste,

Ik heb de gehele code gekopieerd en in de betreffende Sheet gezet. ik zie bij het uitvoeren echter niets in kolom 16 (P) of 17 (Q) komen.
Ook heb ik met Worksheet_Change event geprobeerd. ook hier geen resultaat.
Dat mijn code uit module 6 verwijst naar een lege cel is correct. Als ik handmatig in de lege cel voor de betreffende datum ga staan en dan de code uit module 6 uitvoer werkt het.

Wat moet de code doen:
- De datum uit kolom E min 1
- dan deze datum opzoeken in rij 6 vanaf kolom K
- de waarde uit kolom A van betreffende rij in de lege cel plakken die voortkomt uit datum uit E -1

Hopelijk is het zo wel duidelijk.

Beste Emields,

Al bedankt voor je reactie, dit ziet er al goed uit. Als ik echter de Range verander van e9 naar e8
en als ik de code dan opnieuw uitvoer krijg ik een foutmelding.

Objectvariabele of blokvariabele With is niet ingesteld.
Bij klikken foutopsporing wordt de regel "k = Range("k49:aaa49").Find(cl.Value, LookIn:=xlFormulas, LookAt:=xlWhole).Column" gemarkeerd

Is het ook mogelijk om bij opnieuw uitvoeren eerst alle oude gegevens te verwijderen. Als ik nu een startdatum aanpas blijven de oude gegeven staan.

omdat er in e8 een datum staat die niet in uw blad voorkomt. als je iets zoekt wat er niet is kan je het ook niet vinden.

Beste Edmiels,

Bedankt voor je reactie, dat is duidelijk.

Ik heb intussen al een routine toegevoegd om bestaande gegeven te verwijderen. dat werkt nu goed.

De toegevoegde regel zou dynamische moeten zijn, omdat het aantal rijen per project sterk kan wijzigen.
Ik heb al geprobeerd om deze naar regel 2 te verplaatsen. echter krijg ik dan ook een foutmelding.

For Each cl In Range("e9:e" & [e10000].End(xlUp).Row) is een dynamisch bereik. het begint op rij 9 en gaat tot de laatste ingevulde cel in kolom E

Beste Edmiels,

Dat dit een variabele was had ik al begrepen.
Het gaat mij om de reeks met datums die je op rij 49 hebt toegevoegd. Deze rij lijkt mij niet dynamisch in de macro. als ik rijen tussenvoeg zou dat wel moeten.

Beste,

Ik heb het laatst genoemd zelf kunnen oplossen,

Bedankt voor alle moeite en ondersteuning.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan