• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regels aahand van criteria verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

caddy_67

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een bestand met ca 250 regels, in kolom F staat een getal (0-2000) welk in verschillende regels voorkomt. Als deze waarde bereikt wordt (alles < 50) dan zou ik graag willen hebben dat de regel waar deze waarde in voorkomt onder een dikke lijn op hetzelfde werkblad wordt verplaatst.
Dus eigelijk sorteren (dat lukt wel) maar dan de regels verplaatsen naar een andere plek op het werkblad. Ook heb ik al gevogelt met de finctie ALS, maar dat schijnt ook niet te werken.

In duidelijkere taal:
Als de waarde in klom F kleiner is dan 50, dan hele regel verplaatsen ónder de dikke lijn.

Alsvast bedankt voor jullie reactie.

Hermann

Ik ben niet mee Caddy?

Je vraagt toch 1 dikke lijn, niet?

Dan moet sorteren toch lukken. En dan gewoon 1 lijn plaatsen, manueel.

Als je meerdere lijnen nodig hebt, bekijk dan eens Voorwaardelijke opmaak.

Wigi

Wigi zei:
Ik ben niet mee Caddy?

Je vraagt toch 1 dikke lijn, niet?

Dan moet sorteren toch lukken. En dan gewoon 1 lijn plaatsen, manueel.

Als je meerdere lijnen nodig hebt, bekijk dan eens Voorwaardelijke opmaak.

Wigi
Hoi Wigi, bedankt voor je snelle en sorry voor mijn late reactie :D
Gewoon sorteren en dan een lijn invoegen lukt idd, maar ik wilde het graag iets dynamischer hebben, dus zonder dat ik handmatig moet sorteren, automatisch alle regels worden uitgefilterd, waar een getal < 50 in kolom 'F' staat.
Ik heb op jouw aanraden in de Voorwaardelijke opmaak gekeken (die ik trouwens helemaal niet kende) maar voor zover ik gezien heb kun je daar geen regels verplaatsen, wel de layout aanpassen. Of zag ik iets over het hoofd?

Hermann

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt. Ik ga ermee aan de slag. Ik laat het wel ff horen als het gelukt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan