regels afbreken word

Status
Niet open voor verdere reacties.

DieBe

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Voor notulen maken wij gebruik van een word formulier. Naast de tekst moet er aan de rechterkant ruimte gehouden worden om de initialen van een persoon neer te zetten die verantwoordelijk is voor een actie. Hoe kan ik de regels automatisch afbreken zodat deze niet tot op het einde loopt?
Het kan dmv een tabel in te voegen waarvan de lijnen al dan niet zichtbaar zijn maar dat willen wij liever niet. Is er niet zoiets als een begin-tab maar dan een "afbreek-tab".

Als ik dat doe dan kan ik er niets neerzetten. De ruimte naast de tekst is juist bedoeld om de initialen neer te zetten van degene die de actie moet afhandelen

Word werkt met alinea's, die gebruik maken van een linker- en rechter kantlijnstop. In beginsel zijn die gelijk aan de marges. Daarbuiten kun je niks typen. Ofwel je verplaatst de marges, waardoor je ruimte aan de rechterkant krijgt (waar je niks kan typen) ofwel je verschuift de rechter kantlijnstop naar links, waardoor je ruimte aan de rechterkant krijgt waar je nog steeds niks kan typen. Lood om oud ijzer dus. Er zijn twee oplossingen, waarvan je er één om onduidelijke redenen hebt afgewezen (tabellen namelijk), dus er blijft er nog één over: werken met kolommen. Gebruik 2 kolommen, waarvan de rechter dan smal genoeg is voor de initialen. Overigens is het werken op deze manier veel omslachtiger dan werken met tabellen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan