• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regels dupliceren bij vertikaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zie bijlage.
Het was waarschijnlijk toch eenvoudiger opgelost met een macro zoals Rudi reeds opmerkte.

Bijlagen

Hoi WHER,

Super voor het resultaat. ik ben er bijna... Alleen zie ik dat op het tabblad gewenste resultaat in formule in cel J13 een verwijzing staat naar werkblad GEWENSTE RESULTAAT - regel 2:9.

Dit lijkt me niet helemaal juist, want deze regels staan er normaal gesproken niet (deze had ik slechts handmatig getypt om jullie een voorbeeld te geven. Straks in de echte situatie zal alleen werkblad DEALS en werkblad SAMENSTELLING bestaan. En dus een werkblad met de uitkomst. Ik zal, waar jij op regel 13 begint, beginnen op regel 2. Moet dan niet de verwijzing naar werkblad SAMENSTELLING zijn?

En moet er onder de kopteksten een lege regel zijn ivm de formules?

Alvast bedankt.

Gr.
Rick

het formulegedeelte "rij($2:$9) genereert gewoon een reeks getallen van 2 tot 9, gevolgd door "-1", dus een reeks getallen van 1 naar 8, dit moet je niet zien als een verwijzing naar specifieke cellen.
In bijlage staan de resultaten nu op hun plaats.

Bijlagen

@ Wher
Zoals steeds blijven jullie formulegoeroe's mij verbazen. Waar blijven jullie dit toch halen ?

@ Rick
Jij wou weten wat VBA was. Plaats onderstaande in een standaardmodule.
Code:
Sub Duplicate()
With Sheets("SAMENSTELLING")
   For Each cl In Sheets("DEALS").Range("C2:C5")
        .AutoFilterMode = False
        .Range("A1:H" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).AutoFilter 6, cl
    Set rng = Intersect(.AutoFilter.Range, .Columns(3))
    Set rng1 = rng.Offset(1).SpecialCells(xlVisible)
    With Sheets("Gewenste resultaat").Cells(Rows.Count, 10).End(xlUp)
        If WorksheetFunction.CountA(rng1) = 0 Then GoTo vervolg
        .Offset(1, -9).Resize(WorksheetFunction.CountA(rng1), 9) = cl.Offset(, -2).Resize(, 9).Value
        rng1.Copy .Offset(1)
    End With
    Next
vervolg:
    .AutoFilterMode = False
End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan