• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regels dupliceren, wie weet hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim1961

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Ik zou graag het volgende willen, ik heb een bestand met onderstaande opmaak.

Nu gaat het om het getal in de laatste kolom. Als daar bv 1000 staat dan heb ik één extra regel nodig die eronder moet komen en exact dezelfde informatie bevat.
Als er bijvoorbeeld 4000 staat dan heb ik dus 4 extra kopieen van die regel nodig die
eronder moeten komen te staan, enz, enz, enz,
Het getal in de laatste kolom moet dus door 1000 worden gedeeld en de uitkomst daarvan is het extra duplicaatregels dat ik onder de originele regel wil hebben.

Ik heb het nu een tijdje handmatig gedaan door extra lege regels in te voegen en dan het origineel te kopieeren, maar dat lijkt mij niet echt de juiste oplossing, is dit op een slimmere manier te doen? En zo ja, hoe dan. Alle hulp is welkom.

mvg, Wim

Product rpn.;Product omschrijving 1;Ref.;Besteld
FFCG1062 ;HEDERA HELIX 'GREEN RIPPLE' COUVRE-SOL ;1055977;1.000
FFCG1221 ;CLEMATITE VYVYAN PENNELL ;1055978;4.000
FFCG1013 ;CLEMATIS (EARLY LARGE-FL. GRP.) CLEMATITE ;1055979;3.000
FFCG1014 ;CLEMATIS (EARLY LARGE-FL. GRP.) 'DANIEL D ;1055980;6.000
FFCG1016 ;CLEMATIS (EARLY LARGE-FL. GRP.) CLEMATITE ;1055981;2.000
FFCG1062 ;HEDERA HELIX 'GREEN RIPPLE' COUVRE-SOL ;1055977;1.000
FFCG1221 ;CLEMATITE VYVYAN PENNELL ;1055978;6.000
FFCG1013 ;CLEMATIS (EARLY LARGE-FL. GRP.) CLEMATITE ;1055979;4.000
FFCG1014 ;CLEMATIS (EARLY LARGE-FL. GRP.) 'DANIEL D ;1055980;5.000
FFCG1016 ;CLEMATIS (EARLY LARGE-FL. GRP.) CLEMATITE ;1055981;1.000

Die gegevens kun je ook in een bestand plaatsen.
Anders moeten lezers dat ook nog doen.
Je moet ook eens ZELF EEN HEEL KLEIN BEETJE MOEITE DOEN !

Beetje botte aanval in hoofdletters die nergens op gebaseerd is. Het uploaden van een klein excel bestand heb ik gerust wel geprobeerd maar dat wil steeds niet lukken.
Lijkt erop alsof het afgewezen wordt door de instellingen van het bedrijfsnetwerk waarvandaan ik werk. Misschien voortaan niet zo snel meer je conclusie trekken.

Je zou hebben kunnen melden dat het uploaden niet was gelukt. Dan zou er ongetwijfeld iemand geweest die je erop had gewezen dat er ook andere mogelijkheden zijn voor het uploaden van bestanden. Die mogelijkheid zou je ook tegengekomen zijn als je op dit forum vóór het stellen van je vraag zelf al eens had rondgekeken. 1 van de websites die je voor het uploaden kunt gebruiken, is hier nl. al zeer vaak genoemd, dat is http://www.mijnbestand.nl . Jammer ook dat je niet laat weten wat je zélf al hebt geprobeerd om tot een oplossing te komen.
Hoe dan ook, hierbij een oplossing. Open de bijlage en druk Ctrl-q .

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan