"regels en waarschuwingen" werkt niet goed.(outlook 2007)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klaasde

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2007
Hallo,

Ik heb in outlook 2007 verschillende regels aangemaakt om emails van personen in een bepaalde map te plaatsen. Als ik die regels handmatig start werken ze goed. Maar ik dat ze automatisch naar de map verplaatst worden als ze binnen komen.

Dit gebeurd nu dus niet, alles blijft in de IN-map staan, en ze worden pas verplaatst als ik de regel handmatig opstart.

Moet ik ergens instellen dat de regels worden toegepast op inkomende e-mail?

Je moet inderdaad aangeven dat hij ze moet controleren bij binnenkomst.

Kies voor Regels en Waarschuwingen
Kies voor Nieuwe Regel
Onderop zie je dan o.a staan bij Lege Regel
Berichten controleren als deze aankomen
Klik op Volgende om je regel verder op te bouwen

Volgens mij is het ook belangrijk om voor je een regel gaat aanmaken je even in de juiste folder gaat staan, dus Inbox, en niet in een andere folder. Weet niet zeker of dit uitmaakt maar voor de zekerheid meld ik het even.

Bedankt dat was het inderdaad.
Maar nu heb ik het volgende probleem:
Als een email binnenkomt en hij staat in postvak in, dan zie ik rechtsonderin mijn beeldscherm bij het icoontje van outlook dat ik een nieuwe email ontvangen heb.

Voldoet die email nu aan een zoekregel, dan word die netjes in een map geplaatst, maar dan zie ik rechtsonderin niet meer dan ik nieuwe email ontvangen heb.
Hoe zorg ik dat dat wel weer het geval is?

Dit moet je ook gaan instellen bij de Regels

Je begint met een lege regel "Controleren als deze binnenkomt" --> Volgende
Dan kies je een voorwaarde --> Volgende
Nu bij Wat wil u met het bericht doen ?
Selecteer wat je allemaal met het bericht wilt doen en scroll dan helemaal naar benenden. Daar staat een optie
Een waarschuwing op het bureaublad weergeven

Dit is volgens mij de enige mogelijkheid om een melding te krijgen. De enveloppe kijg je alleen bij de mail die in Postvak-in terecht komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan