• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regels extraheren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansm

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2014
Berichten
421
Wie kan voor mij een macro schrijven die het volgende produceerd.
Ik heb een excel-file met bankgegevens (data_file.xlsx). Ik wil graag uit deze data_file de regels extraheren die voldoen aan 1 of meerdere voorwaarde(n). Graag zou ik willen beginnen met een sheet (voorwaarden.xlsx) waar ik de voorwaarden opgeef voor boekjaar (halen uit boekdatum), boekmaand, rekening, rubriek en relatienaam (resp. Kolom A, B, D, F en L). Het beoogde product heb ik staan in produkt.xlsx.
Is dit allemaal mogelijk?
Gr jansm
 

Bijlagen

  • DATA_file.xlsx
    13 KB · Weergaven: 25
  • Voorwaarden.xlsx
    8,9 KB · Weergaven: 20
  • Product.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 19
Ik denk niemand. Maak van je drie bestanden één bestand. Zet je gegevens in een tabel en ga van daar uit verder werken.
 
Haalo VenA, bedankt voor jouw antwoord. Heb ik gedaan, zie extraheer.xlsx. Maar de oorspronkelijke data_file bevat meer dan 20k regels. Daar kan ik toch moeilijk handmatig de regels uithalen die aan de voorwaarden voldoen. Ik hoop dat je niet begrijpt wat ik bedoel, want dan is er misschien nog hoop op een oplossing voor mij. Gr Jansm
 

Bijlagen

  • Extraheer.xlsx
    15,4 KB · Weergaven: 17
Hetgeen je wil kan met uitgebreide filter, maar dan moeten de velden in je voorwaarden wel dezelfde naam hebben als in je databestand.

Groeten,

Joske
 
Hierbij een begin !

Laat maar iets weten.

Gr,

Joske
 

Bijlagen

  • extraheer 02102014.xlsm
    23,9 KB · Weergaven: 43
Hallo Joske, heel erg bedankt. Zou je ook in de kolommen G en H, een 2tal regels onder de gevonden dataregels, een autosum kunnen plaatsen? En in kolom I het verschil G-H. Alvast reuze bedankt. Ik ga ermee aan de slag. gr jansm
 
Hi,

Gebruik daarvoor onderstaande module :
Code:
Sub Extraheren()
Dim i As Integer
    
    Sheets("Data_file").Columns("A:O").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, _
        CriteriaRange:=Range("A1:F2"), CopyToRange:=Range("A6:O6"), Unique:=False
    
    i = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
    Range("G" & i + 3).FormulaR1C1 = "=SUM(R[-2]C:R[-" & i & "]C)"
    Range("H" & i + 3).FormulaR1C1 = "=SUM(R[-2]C:R[-" & i & "]C)"
    Range("I" & i + 3).FormulaR1C1 = "=+RC[-2]-RC[-1]"

End Sub

Joske
 
Joske, het werkt!!!! Bedankt voor jouw tijd.
Mag ik nog bij je terug komen als ik nog een vraag zou hebben?
gr jansm
 
Hallo Joske,

Bijzonder onder de indruk van de eenvoud van je oplossing. Prachtig.

Ik heb ook een dergelijk probleem, Ik heb een bestand met allemaal voetbalwedstrijden, idealiter zou ik daar een schema van willen destilleren per poule (bijvoorbeeld Poule E4). De macro die jij daarvoor hebt gemaakt lijkt me ook hiervoor toepasbaar. Zou je zo vriendelijk willen zijn hier eens naar te kijken of je hier ideëen voor hebt?

Bekijk bijlage Programma_2013-2014.xlsx
 
Hi Jansm,

Je mag altijd langskomen op het forum met vragen.
Alle helpers willen je graag uit de nood helpen.

Kan je deze vraag als opgelost markeren ?

Bedankt,

Joske
 
@ Byteknight

Hi,

Inbreken in iemand anders vraag is niet gangbaar.
De TS zal zijn vraag als opgelost markeren, en dan gaat niemand je meer uit de nood helpen.
Start je eigen vraag op, met een duidelijke vraag wat waar moet komen, dan zullen er meerdere helpers zijn die beschikbaar zijn.
Ik kan niet opmaken uit je vraag wat je juist wil.

Gr,

Joske

PS, ik heb nu gezien dat je je eigen topic hebt opgestart.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan