• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

regels gebruiken om andere werkbladen te vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Ik heb een groot 'moederbestand' met een werkblad genaamd "Alle Opdrachten" met zo'n 600 rijen. Ik heb al zitten spelen met een macro, die doet op zich wat ik wil, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat de macro zich herhaald tot deze aan het eind van de rijen in het moederbestand is gekomen?

Een groot aantal cellen van elke rij uit het moederbestand moeten naar een ander werkblad (laten we dit Blad 1 noemen) gekopieerd worden, naar verschillende cellen in dat werkblad.

Ik heb al zitten spelen met een macro, die doet op zich wat ik wil.

Als de macro is 'afgelopen' kopieer ik dit gevulde 'nieuw' werkblad telkens naar het einde van de werkmap, ga terug naar moederwerkblad en herhaal de macro.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de macro zich herhaald tot deze aan het eind van de rijen in het moederbestand is gekomen?

En wellicht kan de macro veel korter en simpeler als de 'opgenomen' marco?

Alvast weer bedankt voor het meedenken.

Gerald
Gerald

Bijlagen

Ik zie in de 1e plaats geen macro.
Je vraag zou beantwoord kunnen worden door in de macro een lus te gebruiken maar dat zou ik je niet aanbevelen. Dit kost nogal veel tijd.
Beter is om een filter te maken in het moederblad en vervolgens de kolommen in 1 keer kopiëren naar Blad1.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Gerald Baalhuis ;)

Ik zie in het bestandje geen enkele macro staan :confused:

Groetjes Danny. :thumb:

Oh oh, ik was helemaal vergeten dat ik al die macro's (na diverse pogingen die niet liepen) eruit gehaald had. Ik ga de macro meteen weer 'opnemen' en het bestand nog eens sturen.

Gerald

Welke gegevens moeten precies worden overgenomen en waar moeten de komen te staan?
Volgens mij is het nog steeds beter om in VBA een autofilter te gebruiken en vervolgens de zichtbare cellen in 1 keer te kopiëren naar blad1.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Danny,

Ik gebruik zowieso het Autofilter, het probleem is echter dat de werkbladen waar de inhoud van de diverse cellen van de regels uit het moederbestand heen moeten 'her en der' verspreid staan op het 'doel'werkblad.
Ik zal een overzicht maken (in Excel natuurlijk) welke cel uit een rij van het moederwerkblad waar moet komen in het doelwerkblad.
Alle doelwerkbladen (he worden er 600+) worden elke week geprint, gesorteerd op 'draaidag' en gesorteerd op apotheeknaan en vertrektijd.

Op dit moment gaat het mij erom dat de huidige gegevens per rij worden automatisch 'gekopieerd' naar de doelwerkbladen.

Als dat gedaan is hoef je in de ideale situatie alleen op het moederwerkblad gegevens te wijzigen of nieuwe opdrachten toe te voegen (via een userform?) waarna met VBA de huidige doorzendlijsten (=doelwerkbladen) aangepast worden.

Gerald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan