• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

regels invoegen met besturings element en macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart73

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2009
Ik ben een urenregistratie aan het maken met van boven naar beneden datums.
Voor iedere datum wil ik graag een knop oid waarmee ik een regel met een aantal bewerkingen toe kan voegen.
Aan regel 1 met een knop een regel toevoegen lukt me nog wel, maar de volgende regels krijg ik niet goed omdat de knoppen niet op dezelfde positie blijven zitten en ik dus met variabelen moet gaan werken.
Dus eigenlijk aan de hand van de positie van de knop bepalen waar er een regel moet worden toegevoegd.
En als we dan toch bezig zijn lukt het wellicht om de regel indien nodig ook weer te verwijderen (checkbox aan/uit?)
Kan dit met 1 macro voor alle knoppen of moet iedere knop (365) zijn eigen macro krijgen?

Bart

Bart73,

Ik kan hier vandaan niet in de file kijken maar als je de regel onder de knoppen titels blokeren doet dan blijven de knoppen op de zelfde plaats.
Als je met een lagere versie dan 2007 werkt kan je die knoppen dan niet in de balk plaatsen?

Bedankt voor je reactie maar dit is niet wat ik zoek.
Je bracht me wel op het idee om wellicht iets te doen met groeperen, maar de kans dat er dan gegevens in de verborgen regels staan die meetellen zonder dat je ze ziet lokt me niet aan.

Wellicht als ik een checkbox aan een cel koppel en met een macro kijk of de cel true of false is.
zou er op neer komen dat als een cel true is dat er dan een regel ingekopieerd wordt.
Welke voorwaarden moeten er in een macro komen om in een kolom te controleren of er een cel true of false is en daar een gevolg aan geven?

Macro opnemen lukt wel, maar basic schrijven...:o.

Als ik het goed begrepen hebt zoek je het volgende

Je maakt een knop aan bv voor kolom A en over de gehele lengte dat je data in de kolom hebt staan zodat je hem altijd kunt bedienen. Onder deze knop zet je je macro.
In je macro neem je de regel
Code:
ActiveCell.EntireRow.Select

op in het begin van je code

Als het dan goed is en je gaat op een cel staan van de regel waar wat moet gebeuren en dan de macroknop bediend moet hij het goed doen

gr Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan