• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regels kopieeren naar ander tabblad op voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peterus52

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2011
Hallo,

Ik zou graag dagelijks alle afzonderlijke planningen (zoals in voorbeeld tabblad John van Loon) gekopieerd willen hebben naar het tabblad “Totaal planning”. Daarbij moeten de gegevens worden geplakt als waarde en mogen de gegevens in het tabblad “John van Loon”niet worden gewist, dit gebeurd namelijk pas als ik de gegevens in tabblad “Planning lassen” wis. De gegevens moeten telkens in de eerst volgende lege regel worden geplakt. b.v. wanneer je op een knop klikt dat dan alle regels waarvan de kolom "Eindtijd werkelijk" in het tabblad "John van Loon" is ingevuld de regels met de kolommen B t/m J worden gekopieerd naar het tabblad "Totaal planning" en als waarden (i.v.m. formules) worden geplakt in de eerst volgende lege regel. Daarbij zou dan ook de kolom "Eindtijd werkelijk" in het tabblad "John van Loon" moeten worden gewist. Weet iemand hier een oplossing voor met VBA.

Groetjes,
Piet

Bijlagen

Hallo,

Is er iemand die mij kan helpen met bovenstaande vraag, als ik niet helemaal duidelijk ben of niet aan bepaalde voorwaarden voldoe hoor ik dat ook graag. Ik vindt dit een erg goed forum en wil daar graag gebruik van blijven maken, dus als ik iets niet goed doe hoor ik dat graag.

Groetjes,
Piet

Help mij aub

Aangezien er nog niemand heeft gereageerd op mijn vraag probeer ik het even opnieuw, of er toch iemand is die mij kan aub. helpen met mijn gestelde vraag.

Groetjes,
Piet

Kijk eens of dit in de richting gaat, ik laat de code een x zetten in kolom M omdat je toch ergens moet aangeven dat de regel reeds weggeschreven is.

Bijlagen

Cobbe,

Bedankt voor je reactie en de geboden oplossing die inderdaad heel erg in de buurt komt. Ik zou het toch graag iets anders hebben, dit omdat namelijk de dagplanning (zoals tabblad John van Loon) iedere dag nadat deze is weggeschreven naar "Totaal planning lassen" wordt leeg gemaakt, door gegevens van kolom A+B+C te wissen in tabblad "Planning lassen". Zoals het nu is blijft dan eindtijd werkelijk en "X" in kolom M staan, wat dan dus nog handmatig moet worden gewist wat eigenlijk niet de bedoeling is. Is het mogelijk dat i.p.v. een X in kolom M te plaatsen de eindtijd werkelijk wordt gewist om aan te geven dat regel is weggeschreven. Nogmaals ik ben je zeer erkentelijk voor je hulp en hoop dat ik niet te lastig ben.

Groetjes,
Piet

Pas dan de code zo aan:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
With Sheets("John van Loon")
For Each cl In .Range("J3:J" & .Range("J" & Rows.Count).End(xlUp).Row)
 If cl <> "" Then
   .Range("B" & cl.Row & ":J" & cl.Row).Copy
    With Sheets("Totaal planning lassen")
        .Range("B" & .Range("B" & .Rows.Count).End(xlUp).Row + 1).PasteSpecial xlPasteValues
    End With
   Cells(cl.Row, cl.Column) = ""
End If
Next
End With
End Sub

Ik moet nu weg voor de hele dag maar zo heb je al een aanzet.

Cobbe,

Daar ben ik weer, formule werkt nu inderdaad zoals ik wil, alleen wordt "J2" weggeschreven als men per ongeluk op de knop klikt als er in kolom "Eindtijd werkelijk" nog geen tijd is ingevuld. Daarnaast nog de vraag of het mogelijk is dat met deze knop en VBA code kolom C (Ordernummer) wordt weggeschreven naar tabblad "Totaal uren per order" in kolom "A' (ordernummer).

Groetjes,
Piet

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@ChanelMademoisell Vraag verwijderd. Graag een eigen vraag maken. Het is niet toegestaan in iemand anders zijn vraag jouw probleem te plaatsen. Dit is onoverzichtelijk voor de helpers maar vooral voor de topicstarter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan