• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

regels kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

BennoKamphuis

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2001
Op nieuw mijn probleem:

Wie kan mij helpen ?
Vanuit een artikel database worden wekelijks 14 excelbestanden aangemaakt met steeds dezelfde opmaak, met een naam afgeleid van de tijd en datum aanmaak.
Een van de kolommen, "aantal", geeft het aantal van de artikelen in die regel weer.

Indien "aantal" groter is dan 1 moet er van deze regel een gelijk aantal regels met de inhoud 1 bij "aantal" komen.
Nu doe ik dit met kopieren.

Wie heeft er een VB of macro oplossing?

Kan je vraag iets verduidelijken ik snap er helemaal niets van.

Je het 14 bestand, dan opeens maar één kolom, en wat je daar dan mee wilt wordt ook niet duidelijk.

Ik neem aan dat e.a. met deze vraag te doen heeft.
Je het een oplossing maar wat en hoe leg je daar verder ook niet uit.

Is alles nu samengevoegd in één bestand?

N.b. de link die je daar geeft werkt niet.

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk.
Ik heb inmiddels de link aangepast, zie http://www.softinterface.com/ en dan ConvertXLS.exe

In de kolom "aantal" op de samengestelde sheet staan de aantallen van artikelen genoemd in de gehele rij.
Ik wil graag dat in elke rij maar 1 artikel staat dus indien bij "aantal" de waarde 4 staat, de hele rij totaal
4 keer voorkomt.
Deze rij moet dus "aantal" - 1, in dit geval 4-1 = 3 maal gekopieerd worden en in de sheet worden toegevoegd.
Hoe doe ik dat ?

Bedankt alvast voor het meedenken.

Kan je me het excel blad mailen of uploaden naar helpmij (als het niet te groot is en dan eerst wel even zippen).

Ik wil er best even naar kijken, maar kan je nog niet helemaal volgen. Waarschijnlijk gaat dat beter als ik het voor me zie.

Bijgevoegd ZIP bestand tester.xls

Als bijlage heb ik een XLS-bestand "tester.xls".
In de kolom " Aantal" staat meestal de waarde 1.

Daar waar geen 1 staat wil ik, dat de complete regel zovaak wordt toegevoegd in het bestand dan dat de waarde aangeeft, uiteraard minus 1, en dat bij "Aantal" de waarde 1 wordt.

Per regel komt er dan maar 1 artikel voor.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Hier is een oplossing,
Ctrl+Shift+I om het programma te laten werken,
Ik raad je aan om de module te kopieren naar je PERSONAL.XLS workbook, zodat je het programma bij iedere sheet kunt gebruiken en niet alleen in tester.xls.

Bijlagen

ExcelExpert, bedankt ! een uitstekende oplossing.

Ik had overigens eerder nog een andere vraag gesteld,
Citaat:

Wie kan mij helpen ?
Vanuit een database worden wekelijks 14 excelbestanden aangemaakt met steeds dezelfde opmaak, met een naam afgeleid van de tijd en datum aanmaak.
Deze bestanden wil ik tot 1 bestand samenvoegen middels een simpele methode.Nu kopieer en plak ik de bestanden onder elkaar.Dit is tijdsrovend.

Weet jij hier ook een oplossing voor ?

Hallo ExcelExpert,
bij het gebruik van je module ben ik tegen twee problemen opgelopen.

1e: indien er meer dan +/- 256 regels zijn geeft bij elke volgende start van het module een foutmelding.

2e: Er worden niet meer KOLOMMEN gekopieerd dan dat er regels zijn.
Dus als er maar twee regels zijn wordt er ook maar de eerste twee kolommen van die regels gekopieerd.

Is hier wat aan te doen ?

Benno Kamphuis.

Punt 2: komt doordat ik ergens rijen ipv kolommen heb gebruikt, verander:
intColumns = rg.CurrentRegion.Rows.Count
in
intColumns = rg.CurrentRegion.Columns.Count
Hij zou nu ook een stukje sneller moeten lopen.

Punt 1: Zou je de exacte foutmelding kunnen geven? "een foutmelding", daar kan ik niet zoveel mee.

Hallo ExcelExpert,

De aanpassing werkt !
Ook de andere fout schijnt nu niet meer voor te komen.

Bedankt voor je hulp.

Benno

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan