regels maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kraaijennest

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2001
Hoi,

Voorheen kon ik gewoon regels maken per account, maar nu geeft ie het volgende aan als ik een regel wil toepassen : wijzigingen toepassen op deze map: en dan staan daar al mijn email accounts!!
dus hij geeft ze niet 1 voor 1 aan.
past het dus toe op alle e-mail accounts en kan ze dus niet afzondelijk toewijzen en zo selecteerd ie dus alle adressen.

graag jullie hulp.

gr kraaijennest

Belangrijk voor 'ons' om te weten, welke versie van Outlook je gebruikt. Met name tussen 2003 en 2007 verschilt de manier waarop je e.e.a. 'regelt' nogal.

Hoi,

Voorheen kon ik gewoon regels maken per account, maar nu geeft ie het volgende aan als ik een regel wil toepassen : wijzigingen toepassen op deze map: en dan staan daar al mijn email accounts!!
dus hij geeft ze niet 1 voor 1 aan.
past het dus toe op alle e-mail accounts en kan ze dus niet afzondelijk toewijzen en zo selecteerd ie dus alle adressen.

graag jullie hulp.

gr kraaijennest

Je zult toch stap voor stap aan moeten geven:
- hoe je het starten van het maken van een nieuwe regel begint
- welke stappen je vervolgens zet
- bij welke stap het nu precies mis gaat.

Ik werk al jaren met Outlook en kan geen verschil ontdekken tussen 2007 en voorgaande versies ....

normaal ga ik via extra naar regels en waarschuwingen, dan maak ik een regel aan :
dat betreffende email gestuurd aan bepaalde account komt in een map met de naam van mijn praktijk bijv.
Voorheen werkte dat goed maar nu geeft ie bij wijzigingen op deze map toepassen:
Al mij email accounts aan ipv die ene bepaalde account die ik in wil stellen.
Dus past ie op alle email accounts die regel aan en dat wil ik niet.
Zo duidelijk?

Jij vraagt welke versie van Outlook ik gebruik..

Hoi,

Voor wat jij wilt hoef je eigenlijk geen regels aan te maken:

- Menu: Extra > Accountinstellingen...
- Klik op een account

Nu zie je onder in het venster de knop 'Map wijzigen'
Zo kan je voor elk account aangeven in welke map de post geplaatst moet worden.

goh erg simpel als je het weet. :)
dank je :thumb:

Ik heb pas mijn pc herinstalleerd, nu wil ik voortaan voorkomen dat ik al mijn outlook personen en agenda instellingen en al mij emails kwijt raak.

Ik heb een externe schijf, hoe kan ik nu het beste zorgen dat ik als er nog ooit problemen zijn met mijn C schijf dat ik alles toch kan bewaren.
Kan ik dit allemaal op mijn externe op laten slaan? Kun je me hier ook even mee helpen a.u.b.

Groetjes

Er is een 'plugin' voor Outlook, waarmee je naar een door jou bepaalde lokatie, geregeld een reservekopie van het gegevensbestand kunt laten maken (zoals je waarschijnlijk weet worden al je eigen gegevens in Outlook, zoals mails, agenda-items, contactpersonen etc., in één gegevensbestand (.PST) standaard met de naam OUTLOOK.PST opgeslagen).

De plugin heet PfBackup.exe en voegt een optie Reservekopie... aan het menu Bestand in Outlook toe.

Helaas leert de praktijk dat deze optie na de installatie nog steeds niet zichtbaar is in het menu Bestand ...... (je moet maar denken: het zoveelste 'foutje' waarmee Microsoft zijn produkten aflevert ......)

Zorg dat outlook is afgesloten
Op de opdrachtregel onder in het menu Start type je nu (dus ook de aanhalingstekens):

regsvr32 "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\Invoegtoepassingen\outbak.dll"

Laatst bewerkt:
oke ga ik proberen, dank je.
ik krijg nu nadat ik de vorige handelingen heb gedaan, dus die mappen aanpassen per account, ze in mijn gewone standaard account en die ik zelf toegepast heb van mijn praktijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan