• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regels met formules toevoegen in beveiligd werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekestein

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2019
Goedemorgen,

ik heb een bestand gemaakt, met twee tabbladen. De cellen met formules heb ik beveiligd.
De gebruiker kan wel een regel toevoegen, alleen de formule kopieert niet mee.
tabblad 1, Geplande uren, een regel kan toegevoegd worden, regel 55, alleen de formule in kolom A gaat niet mee.
Voor tabblad 2 geldt hetzelfde, ik voeg een regel toe, regel 60, alleen de formules in kolom AE en AF gaan niet mee.

Is het mogelijk dat dit wel automatisch meegaat? Wie kan mij helpen? Het liefst geen macro, daar kan ik niet goed mee over weg:)!

Hartelijke groet,
Caspar

Bijlagen

Tijd voor een kort lesje spreadsheet ontwerp.
Je hebt een bereik opgemaakt als tabel maar in de tabel houd je je niet aan de tabel struktuur: 1 rij met kolomnamen, in iedere kolom één soort gegeven, per rij één "record" (gegevens die bij elkaar horen), iedere rij is verder kwa soort gegevens identiek, dus GEEN tussentotalen of wat dan ook in je tabel.

Het is beter om een struktuur te kiezen waar je niet mengt tussen de drie kern-functionaliteiten in een spreadsheet:
- Data (invoer)
- Berekeningen
- Presentatie van resultaten
Dus zet je invoer in die tabel en doe de presentatie met subtotalen e.d. elders, bijvoorbeeld met een draaitabel.

Er mogen best formules in je tabel staan, één en dezelfde (dus kopieerbare) formule per kolom is prima. Nooit op verschillende rijen in een kolom van een tabel verschillende formules plaatsen, dat is vragen om fouten.

Verder is je werkblad niet beveiligd dus die beveiliging van de cellen met formules doet sowieso niets en als je je werkblad wel beveilgd zal je merken dat je geen rijen meer kunt invoegen in de tabel (een beperking van Excel die ik wel zou willen zien opgelost).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan