regels (rows) herplaatsen met voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angela69

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2017
Besturingssysteem
Windows
Office versie
365
Hallo,
Wie kan mij helpen aan een code voor een Excel bestand genaamd ‘bestand’ waarbij de onderstaande zaken moeten plaatsvinden in deze volgorde:

Als in kolom H de tekst gelijk is aan de tekst van een van de cellen in kolom A van tabblad H, knip dan de gehele regel naar de tabblad met als naam van de tekst van die celinhoud. Als blad nog niet aanwezig is maak dan dit blad

Als in kolom I een postcode staat die afwijkt van ons Nederlandse postcode met format 9999 spatie XX, knip de regel naar tabblad met als naam ‘Buitenland’. Als blad nog niet aanwezig is maak dan dit blad

Als in kolom K de cel leeg is knip de regel naar tabblad met als naam ‘leeg’. Als blad nog niet aanwezig is maak dan dit blad

Als in kolom Q de tekst gelijk is aan de tekst van een van de cellen in kolom A van tabblad Q, knip dan de gehele regel naar de tabblad met als naam van de tekst van die celinhoud. Als blad nog niet aanwezig is maak dan dit blad

2 voorbeeld bestanden toegevoegd, waarbij bestand_resultaat het resultaat moet voorstellen.

Alvast erg bedankt

Bijlagen

Ik heb hier https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/946573-cellen-in-2-bestanden-vergelijken nog geen antwoord op gezien.
Het is een helpmij forum en geen gratis programmeer platform. De oplossing voor deze vraag is ook op veel plaatsen te vinden. Dus eerst een beetje moeite doen en dan laten zien waar je nog tegen aan loopt is natuurlijk geen enkel probleem om je verder te helpen.

Even inhoudelijk over deze vraag? Bevatten jouw bestanden geen kopteksten en waarom staan er zoveel lege kolommen in? Moet de opsplitsing naar een nieuw bestand geschreven worden of moet het binnen hetzelfde bestand?

Hallo VenA,

Inhoudelijk:

Ik ben helaas geen VBA deskundige, en zou niet weten waar ik info over dit soort zaken kan vinden. Weet wel dat VBA een hoop zorgen voor een Excel werker weg kan nemen.

Mijn vraag is een onderdeel over uitsplitsen en maakt deel uit van een groter geheel, vandaar die lege kolommen, er staat natuurlijk wel wat in, maar de gehele regel wordt gekopieerd naar een blad en in het oorspronkelijke bestand gewist. Ik moet de code zo kunnen inlezen in mijn bestand zodat alles direct op zijn plaats komt. Daar zijn in mijn geval, geen kopteksten bij nodig, omdat de structuur van mijn verschillende bestanden hetzelfde blijft doch de koptekst namen wijzigen.
Zoals voorbeeld laat zien, blijft alles binnen hetzelfde bestand. Het blad met de gegevens wordt (onder)verdeeld in diverse bladen, en de 'geplaatste' regels worden uit het oorspronkelijke bestand gewist, zodat daar 'de rest' overblijft.

Ik zal de andere vraag nog beantwoorden, met vriendelijke groet, Angela69

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan