Hallo, Ik ben onvoldoende ervaren met het programeren in excel en kan het volgende niet oplossen.
Ik wil een macro maken om eerst te tellen tot hoever kolom 2 beschreven is en daarna vanaf de eerste beschreven regel(, maar dat is altijd dezelfde,) tot de laatste de regel te vergelijken voor kolom 1, 3, 4, 5 en 6. (2 niet)
Als die allemaal hetzelfde zijn, dan moet de regel samengevoegd worden en moet de inhoud van kolom 2 van beide regels verschijnen met een plus ertussen. En als er meer dan 2 hetzelfde zijn de eerste en de laatste met een "-" ertussen.
a 1 a a a a
a 2 a a a a
b 5 b b b b
b 6 b b b b
c 3 c c c c
c 4 c d c c
e 5 e e e e
e 6 e e e e
e 7 e e e e
e 8 e e e e
moet dus worden:
a 1+2 a a a a
b 5+6 b b b b
c 3 c c c c
c 4 c d c c
e 5-8 e e e e
Is er iemand die dit voor mij weet op te lossen?
Bij deze alvast heel erg bedankt.
Ik wil een macro maken om eerst te tellen tot hoever kolom 2 beschreven is en daarna vanaf de eerste beschreven regel(, maar dat is altijd dezelfde,) tot de laatste de regel te vergelijken voor kolom 1, 3, 4, 5 en 6. (2 niet)
Als die allemaal hetzelfde zijn, dan moet de regel samengevoegd worden en moet de inhoud van kolom 2 van beide regels verschijnen met een plus ertussen. En als er meer dan 2 hetzelfde zijn de eerste en de laatste met een "-" ertussen.
a 1 a a a a
a 2 a a a a
b 5 b b b b
b 6 b b b b
c 3 c c c c
c 4 c d c c
e 5 e e e e
e 6 e e e e
e 7 e e e e
e 8 e e e e
moet dus worden:
a 1+2 a a a a
b 5+6 b b b b
c 3 c c c c
c 4 c d c c
e 5-8 e e e e
Is er iemand die dit voor mij weet op te lossen?
Bij deze alvast heel erg bedankt.