• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regels uitprinten via een selectie vakje

Status
Niet open voor verdere reacties.

ximon

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2014
Hallo,

Ik wil graag nadat ik bepaalde regels transporteren en uitprinten nadat ik ze aangevinkt heb met een selectie vakje.
Het transporteren en uitprinten doe ik nu dmv knoppen,voor iedere regel een knop.
Nu wil ik eigenlijk bij iedere regel kunnen aanvinken of ik em wel of niet wil printen.
Als dus de selectie is gemaakt uit meerdere regels op 1 knop drukken en alles transporteren en printen.
Ik heb een voorbeeld toegevoegd waar de print knoppen die ik nu gebruik nog inzitten.
Hoop dat er al iemand een idee heeft.

BvD

Bekijk bijlage probeer3.xlsm

Laatst bewerkt:
Probeer het eens op deze manier. Koppel de selectievakjes aan een cel. In dit geval kolom AA.

Code:
Sub KopieerEnPrint1()
Dim R As Long
 For Each cl In Sheets("LDN").Range("AA18:AA36")
    If cl = True Then
        R = cl.Row
        With Sheets("CoLoad")
        .Range("G5") = Sheets("LDN").Range("S" & R)
        .Range("A8") = Sheets("LDN").Range("D" & R)
        .Range("I8") = Sheets("LDN").Range("C" & R)
        .Range("A9") = Sheets("LDN").Range("F" & R)
        .Range("I9") = Sheets("LDN").Range("E" & R)
        .Range("A10") = Sheets("LDN").Range("H" & R)
        .Range("I10") = Sheets("LDN").Range("G" & R)
        .Range("A11") = Sheets("LDN").Range("J" & R)
        .Range("I11") = Sheets("LDN").Range("I" & R)
        .Range("A12") = Sheets("LDN").Range("L" & R)
        .Range("I12") = Sheets("LDN").Range("K" & R)
        .Range("A13") = Sheets("LDN").Range("N" & R)
        .Range("I13") = Sheets("LDN").Range("M" & R)
        .Range("A14") = Sheets("LDN").Range("P" & R)
        .Range("I14") = Sheets("LDN").Range("O" & R)
        .Range("I15") = Sheets("LDN").Range("Q" & R)
        .Range("A15") = Sheets("LDN").Range("R" & R)
        .Range("G4") = Sheets("LDN").Range("A" & R)
        .PrintPreview
        End With
    End If
 Next cl
End Sub

Bijlagen

Bedankt voor je antwoord
Het zou zo kunnen werken, alleen lukt het me niet om te ontcijferen wat je nu gedaan hebt.
Bij de code wat ik gebruik voor de knoppen werkend te krijgen zie ik wat er gebeurt.
Dit zal wel liggen aan mijn zeer beperkte kennis van VBA.
Ik kom er niet achter hoe je nu Waar en Onwaar in een cel krijgt.
En ik zou graag de kolom waar nu "Waar/Onwaar" in komt op een ander blad zetten zodat het allemaal verborgen blijft.
Heb je misschien een tip waar ik een begrijpelijke beginners cursus kan volgen?
Dan hoef ik niet zoveel te vragen.

Nogmaals bedankt.

Het leuke is dat het WAAR en ONWAAR direct door het selectievakje wordt aangestuurd dus hier heb je geen enkele kennis van VB voor nodig. Rechtsklik op op zo'n vakje en kies besturingselement opmaken. Vervolgens klik op besturingselement en koppeling met cel. Hier kan je het vakje dus koppelen aan een cel.

In het voorbeeldje heb ik de eerste drie vakjes gekoppeld aan de onderliggende cel. De tekstkleur op wit gezet en de code een klein beetje aangepast. In de code heb ik wat opmerkingen toegevoegd over hoe het werkt.

Heb je misschien een tip waar ik een begrijpelijke beginners cursus kan volgen?
Gewoon hier meedoen op het forum door vragen te lezen en te antwoorden op de dingen die jij wel weet en een ander nog niet. Het zal je verbazen hoeveel je in korte tijd kan opsteken door alleen het forum te volgen. Daar kan geen cursus of boek tegen op:d

Bijlagen

Volgens mij heb ik het door.
Ik zal het proberen toe te passen en dan laat ik nog weten of ik het werkend heb gekregen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan