• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regels van ander tabblad overzetten indien niet #N/B

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaaskwal

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2015
Berichten
10
Hallo Exceltovenaars,

Ik ben nu zeer ver in een bestand en heb alles bijna naar wens. Nu loopt ik echter nog tegen een probleempje aan. Ik zal hieronder mijn probleem zo kort mogelijk omschrijven:

Wat wil ik?
Ik heb 3 tabbladen. Op het 2e tabblad wordt er verticaal gezocht in een selectie op het 3e tabblad. Hieruit komt voor dat er op bepaalde plekken geen waarde wordt gevonden, dus dan volgt er een #N/B. Nu wil ik op het eerste tabblad alleen de waardes laten zien als er WEL een waarde is gevonden.

Dit klinkt misschien een beetje onduidelijk. Daarom heb ik Bekijk bijlage tbvHelpmij_voorbeeld.xlsx bijgevoegd met daarin ook een tabblad met het gewenste resultaat. Ook heb ik in het bestand iets meer infomatie bij de tabbladen.

PS: Op den duur komen er meer regels bij op zowel het tabblad 'Totaal' en 'tbv Vertikaal.Z'. Het tabblad 'Totaal' zal altijd de meeste regels hebben.



- Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Maar ik kom er maar niet uit. Het liefst los ik dit op met een formule. Heel erg bedankt als u mij kunt helpen.
 
Als het verhaal niet helemaal duidelijk is licht ik het graag toe! Ik vind het namelijk ook een beetje lastig om uit te leggen,
 
Zoiets?

edit: formules ingekort
 

Bijlagen

  • tbvHelpmij_voorbeeld.xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
HSV,

Heel erg bedankt voor je reactie. Ik ga er even mee prutsen en kijken of dit is wat ik bedoelde. Op het eerste moment ziet het er erg goed uit!

edit:


Zoiets? Ja, dat zeker. Maar nu kijkt de formule naar de waardes in kolom B op tabblad 'tbv. Vertikaal.Z'. Het is de bedoeling dat die kijkt naar kolom B op het tabblad 'Totaal'. En als er dan #N/B is gevonden, dat die overgeslagen wordt en op zoek gaat naar de volgende cel in B met iets anders dan #N.B.

Waar het op neer komt is dat de formule precies doet wat die moet doen, maar alleen moet die #N/B overslaan.
 
Laatst bewerkt:
Hier maar met een macrocode.
Ik wil m'n hoofd niet meer over een formule breken. :rolleyes:
Code:
Sub hsv()
Dim sn, arr, i, j, n
sn = Sheets("totaal").Cells(1).CurrentRegion.Offset(, 1).Resize(, 3)
ReDim arr(UBound(sn) * 3, 2)
For i = 2 To UBound(sn)
 For j = 2 To UBound(sn, 2)
   If Not IsError(sn(i, j)) Then
     arr(n, 0) = sn(i, 1)
     arr(n, 1) = sn(1, j)
     arr(n, 2) = sn(i, j)
      n = n + 1
   End If
  Next j
 Next i
Sheets("gewenst resultaat").Cells(2, 10).Resize(n, 3) = arr
End Sub

Edit: Toch nog maar formules in het bestandje + code.
Allebeide werken.
 

Bijlagen

  • tbvHelpmij_voorbeeld 2.xlsm
    17,3 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan