• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regels vanuit 2 tabbladen overbrengen naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

drukkertje

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Goedenavond,

Ik heb het nodige afgezocht in dit forum waar al zoveel wijsheden zijn vermeld, maar ik vind niet een eerdere posting met een vraag lijkend op die ik ga stellen.

In een eenvoudige boekhouding zou ik zowel uit het tabblad Inkoop en Verkoop regels welke de status "Overgeboekt" = "Ja" willen overbrengen naar het tabblad Bank.
Tegelijkertijd wil ik graag de mogelijkheid behouden om handmatig posten op te voeren in het bankboek.

De gegevens welke ik wil overbrengen; "nr" - "betaal datum" - "omschrijving" - "faktuur totaal".
En vervolgens "faktuur totaal" uit tabblad "verkoop" naar de kolom Debiteur in tabblad bank.
Vervolgens "faktuur totaal" uit tabblad "inkoop" naar de kolom Crediteur in tabblad bank.
De overige kolommen in het bankboek worden handmatig ingevuld.

Het is een lang verhaal geworden, maar mogelijk dat dit met de bijlage een aanzet kan zijn tot een oplossing.

Alvast bedankt voor de genome moeite.

gr. Martin

Bijlagen

Mogelijke oplossing

Goedenavond Drukkertje,

Ik weet niet of je al reacties hebt gehad, zoja laat het me dan even weten.
Ik houd er wel van vraagstukjes in Excel en zou daarom graag een poging doen om dit excel vraagstukje op te lossen. Ik zal je bijlagen downloaden en er dit weekend eens naar kijken. Misschien is het wel handig om even emailgegevens uit te wisselen. Mijn emailadres is dekkerj@zonnet.nl.

Met vriendelijke groeten,

J. Dekker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan