• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regels verbergen en weergeven d.m.v. een macro knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0699

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2013
Goedemorgen,

Ik probeer een macro knop te maken die regels met de 1e klik verbergt en met de 2e klik weergeeft, ik heb in de basis dit met de recorder geprobeerd te maken nu lukt dit wel alleen verbergt hij ze en weergeeft hij ze met de eerste klik :p.
Mijn kennis van vba reikt dus nog niet zover dat ik dit verder zelf kan uitdokteren dus ik vroeg me af of jullie wat ideen/tips hebben :rolleyes:

Gr

Hey EA,

Dank voor de moeite om naar mijn vraagstuk te kijken, ik heb ernaar gekeken en ik ben tot de conclusie gekomen dat het een mooi bestand is alleen in jouw bestand gebruik je 2 knoppen ipv 1 knop.
Ik wil hetzelfde als wat jij in je bestand heb staan, ik wil het alleen met 1 knop doen en waar je met de 1ste klik verbergt en met de 2de klik de regels weer weergeeft.

Sub verbergen_weergeven()
'
' verbergen_weergeven Macro
'

'
Rows("8:10").Select
Selection.EntireRow.Hidden = True
Rows("7:11").Select
Selection.EntireRow.Hidden = False
End Sub

Dit is een simpel voorbeeld macro'tje alleen dit doet alletwee de acties in een keer uitvoeren (hij verbergt en geeft weer in klik).

GR

Ja dit is dus precies wat ik bedoel, wat briljant. Ik vraag me af hoe je dit hebt voor elkaar gebokst, hoe krijg je het voor elkaar dat je de macro als het ware "onderbreekt" doe je dit toevallig met:

[XML]End With
Else[/XML]

Gr

nee hoor, onder de knop zit een teller
bij een paar getal doet ie het een bij een onpaar getal het ander.

mvg
Leo

gast0699,

Sorry dat ik zo laat op je bericht reageer.

Wat jij wil met een knop kan hier ook zoals je zal zien.
Ik heb er een stukje code van "snb" bij gebruikt dat de kleur en tekst van de knop veranderd.

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan