• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regels verwijderen via macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

cortex

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2009
Beste Experts,

Zie bijlage. Van deze lijst met loggingsdata wil ik enkel de eerste en de laatste regel met tijdstippen ( in het groen) zien behorend bij het unieke referentie ID ( kolom E)
De rode regels moeten verwijderd worden. Kortom de eerste taak hist taakstatus tijd ( kolom K) op < bezig> en de laatste taak hist taakstatus tijd op < voltooide taak>
Wie kan hier een slimme macro voor schrijven? Ik ben diegene alvast zeer dankbaar.

Alvast dank,
Cortex

Bijlagen

Heb je zelf al wat geprobeerd?
Want wat vba betreft, is dit erg basic.

Neen, niets geprobeerd, ik ben nog maar een beginner op dat gebied.
Je zou me heel erg kunnen helpen. Oplossing heb ik nl snel nodig evt de grote hoeveelheid loggingsdata die ik moet analyseren:-)

Hoor graag van je..

Dit is nou net een probleem dat geschikt is voor een beginner, dus ik begrijp niet waarom je je er zo makkelijk vanaf maakt. Vooruit dan maar, open de bijlage en toets Ctrl-z.

Laatst bewerkt:
Dank voor het voorbeeld, echter het werkt niet in mijn lijst. Zie nieuwe bijlage.
Wat gaat er mis?

Alvast zeer bedankt,
Cortex

Bijlagen

Tja, als je voorbeeld er anders uitziet dan het bestand waarop je de macro wil toepassen, dan is het logisch dat het dan niet werkt. Als je meteen het juiste bestand had geplaatst, dan hadden we daarmee tijd kunnen besparen. In je eerste bestand had je het over RODE rijen die verwijderd moesten worden, dus daarop was de macr gebaseerd (zoals je ongetwijfeld gezien hebt).
Maar nu ik je laatste bestand bekijk: daarin staan onderaan een heleboel voltooide taken terwijl de start (of bezig)taak er niet bij staat. Hoe kan dat? Moet daar geen rtekening mee gehouden worden?

Sorry, voor de verwarring. Bijgesloten de enige correcte lijst. Laatste voltooide taken zijn weggehaald.
Bedoeling is dat van een referentie ID ( kolom E), altijd de eerste en de laatste taakstatus zichtbaar is, ( <bezig>), als eerste en <voltooide taak> of eventueel TS vervolgtaak> als laatste. De tussenliggende logtijden met taakstatussen moeten verwijderd worden.

Excuses voor de onduidelijkheid.

Met vriendelijke groet,
Cortex

Bijlagen

Woauw, zeer bedankt. Sorry voor de verwarring voorafgaand. Case closed en een virtueel warme douche aangeboden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan