• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regels zoeken en onderstaande gegevens naast elkaar weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasSchuring

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2013
Beste leden,

Ik heb een vraag je. Ik wil graag met behulp van een macro gegevens opzoeken en daarna de regels eronder (die bij dat product horen) op een ander blad naast elkaar weergeven en dan alle producten onder elkaar.
Nu kan ik dat doen met een gewone formule die hard verwijst alleen de shop bestellingen kunnen varieren van 1 product tot 500 producten. Ik denk dat het makelijker is om dit met een macro te doen, ipv dat ik alle regels hard ga verwijzen.

Ik weet alleen niet hoe ik de Macro moet maken.

Hij moet in Kolom A zoeken naar "Product nummer" en dan de 5 regels daaronder + het product nummer kopieren naast elkaar in een andere werkblad. Zodat op dit blad in kolom A een lijst komt te staan met het aantal producten, in B de Product namen, C de SKU, etc.

Ik ben een Macro beginner maar als ik een opzetje heb kom ik denk ik een heel eind.

Export bestand van de shop:
Bekijk bijlage test_shopexport.xlsx

Wie kan mij helpen??

Alvast bedankt

Groeten
Bas

Bas,

Maak even een nieuw blad aan: genaamd Blad1
Code:
Sub hsv()
Dim c As Range, firstaddress As String, j As Long, n As Long
With Sheets("test_shopexport")
With .Range("a1:a" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
ReDim arr(.Rows.Count, 6)
   Set c = .Find("product", , , xlPart)
 If Not c Is Nothing Then
     firstaddress = c.Address
 Do
  If UCase(Split(c)(0)) = "PRODUCT" Then
      For j = 0 To 5
  arr(n, j) = c.Offset(j)
      Next j
          n = n + 1
           End If
      Set c = .FindNext(c)
  Loop While Not c Is Nothing And c.Address <> firstaddress
        End If
      End With
    End With
  With Sheets("Blad1")
     .Cells(1).CurrentRegion.ClearContents
     .Cells(1).Resize(n, 6) = arr
     .Columns(1).Resize(, 6).AutoFit
  End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Wow, geen idee wat er allemaal gebeurt in de code maar volgens mij werkt het perfect!

Ik ga hier mee al de slag! Als ik nog vragen heb weet ik je te vinden :P

Thanx!

Beste Harry,

De vakantie is weer voorbij en ik ben nog even bezig geweest met de shopexport. Ik wil graag na het maken van de lijst ook diverse inkoopbonnen genereren. Ik heb het bestand iets aangepast. Is het mogelijk om een macro te maken die de bestellingen automatisch invult?

Hij met dus aan de hand van de bestelde producten kijken bij welke leverancier het besteld wordt en dan het aantal en het artikelnummer van de leverancier overnemen in de bestelling.

Zou je mij hier mee kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage test_shopexport_macro.xlsm

Hallo Bas,

Kun je de gegevens even handmatig invullen hoe het er uit moet zien?

Bekijk bijlage test_shopexport_macro.xlsm

Ik heb de gegevens even ingevuld maar het is lastiger dan ik dacht. Ik heb namelijk voor heel de shop nu 9 verschillende leveranciers.
Is het zo te maken dat hij van een bestelling automatisch een inkoopbon genereert per leverancier. Het zaou dus in de praktijd voor kunnen komen dat er voor 1 bestellin g bij 9 verschillende leveranciers spullen besteld moeten worden....

Ik hoop dat je me kan helpen!

alvast bedankt!

groeten
Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan