• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regels zoeken en verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bretput

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Hallo,

ik heb een probleem en ik hoop dat iemand hier de oplossing weet, zodat het mij veel tijd kan besparen.

Ik heb een excel bestand met ongeveer 4000 adressen incl. klantnummers van klanten.

Ik heb ook een fysieke lijst (op papier dus) met ongeveer 2000 adressen incl. klantnummers, afgeleid van de lijst die in Excel staat.

Nu moet ik dus de adressen die in het Excel bestand staan, maar niet op de fysieke lijst verwijderen. Het excel bestand moet dus uiteindelijk overeenkomen met de fysieke lijst, zodat ik deze ook digitaal heb.

Is hier een mogelijkheid voor om te zoeken op klantnummer en dan de hele regel te verwijderen of is er geen andere optie dan dat ik alle 4000 adressen af-scroll en deze dan iedere keer verwijder?

Alvast bedankt!

Als klantnummers in kolom A staan

Code:
Sub zoek_en_verwijder()
  On Error Resume Next
  Do
    c0 = InputBox("klantnummer")
    Sheets(1).Columns(1).Find(c0).EntireRow.Delete
  Loop Until c0 = ""
End Sub

Hoi SNB,

bedankt voor je reactie, maar waar voer ik die code in?

Hoi SNB,

bedankt voor je reactie, maar waar voer ik die code in?

Bij Extra - Macro - Visual Basic Editor.
Vervolgens Invoegen - Module.
Plak daar de code en start de macro.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb virtual basic gevonden en de code daarin geplakt, alleen wat moet ik dan doen? Opslaan ofzo?
Want dan zit ik in een heel ander scherm als mijn werkblad?

Laatst bewerkt:
Ik heb virtual basic gevonden en de code daarin geplakt, alleen wat moet ik dan doen? Opslaan ofzo?
Want dan zit ik in een heel ander scherm als mijn werkblad?

Je kunt de macro starten in de VBE maar je kunt ook terug gaan naar het Excelwerkblad en vervolgens kiezen voor Extra - Macro - Macro's. Als het goed is, staat de macro er bij.
Selecteer dan de macro en klik op Uitvoeren.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan