regex

Status
Niet open voor verdere reacties.

xvilo

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Hallo,

Ik heb een vraagje....
wij hebben op onze school de roosters mooi online staan. en nu heb ik het al met veel pijn en moeite voor elkaar gekregen om het rooster via cURL op mijn eigenwebsite te krijgen. (http://bralstassen.nl/lol/rooster.php)

alleen zijn er 2 problemen.

1) de 2 fouten boven in, ik krijg deze niet verholpen
2) ik wil graag dat hij het rooster vertaald naar json! nu moet er wel rekening mee gehouden worden dat als er een aantal values veranderen de lessen ook veranderen omdat een les meerdere cellen is tot 1, omdat dit voor klas CR13 is kan het ook zijn dat ik het voor klas CR03 wil opvragen en dan krijg je het er zo uit te zien

is er iemand die mij hierbij wil helpen?
mijn gebruikte php code is:
PHP:
<?php
$ch = curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, 'http://www.cibap.nl/beheer/modules/roosters/create_rooster.php?element=CR13A&soort=klas&week=37&jaar=2012');
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, 1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
$result = curl_exec($ch);

//$pattern = '/<table width="100%" border="1" bordercolor="#000" cellspacing="0">[^~]</table>/';
//preg_match_all($pattern, $result, $matches);print_r($result);
?>

Laatst bewerkt door een moderator:
De melding wegkrijgen is eenvoudig, haal regel 4 eens weg ;)

Een JSON genereren is nog niet zo eenvoudig, daarnaast is meer de vraag waarom je het zou willen.

Ik ben op dit moment bezig met

Http://beta.xvilo.net/rooster

Dit word een mobile webapplicatie om de roosters te bekijken
daarnaadt zou ik het graag in json willen hebben zodat ik het in een later stadium
ook voor andere dingen kan gaan gebruiken zoals een mac en widows desktop applicatie en een twitter bod die het rooster tweet.

Maar het gaat me nu eerst om die mobile applicatie!

sterkte je wilt wel erg veel.
je kan ook iframe doen ofzo.
curl kan je idd nog wel wat dingen erbij doen vanuit php.
iframe is makkelijker.

De HTML tabel ombuigen tot een JSON is wel te doen, maar gaat heel veel reguliere expressies kosten (en dus veel laadtijd)

Zo te zien kun je in ieder geval op class="value" zoeken.
Om laadtijd te beperken zou je het omzetten naar JSON via een cronjob eenmalig ('s nachts) kunnen doen.

Het is zeker geen optie om aan degene achter het rooster te vragen of zij zulk soort formaten (kunnen) aanbieden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan