regio code!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rasing

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2001
Vanmiddag heb ik de regiocode, eigenlijk per ongeluk van mijn dvdRW
gewijzigd van regiocode 1 naar 2, nu blijkt dat ik een soortgelijke wijziging nog maar 4 maal kan uitvoeren.
nu is mijn vraag, regiocode 2 is dit correct of moet ik weer terug naar regiocode 1????????

regiocode 2 is voor europa

Dat weet ik.....................maar waarom stond ie dan standaard op 1???????

DVD regio's
De wereld van bespeelde DVD's is verdeelt in 6 verschillende regios - dit om de export tegen te gaan.
De verdeling is als volgt:
1 Canada en Amerika
2 Europa en Japan (wij dus..)
3 Zuid Oost Azië
4 Latijns Amerika en Australie
5 Rusland, de rest van Azië en Afrika
6 China

DVD films en DVD spelers zijn voorzien van een regiocode en kunnen alleen 'goed overweg met elkaar' als ze beide dezelfde regiocode hebben.
DVD-ROM drives (voor in de computer) kunnne slechts 5 keer van regiocode veranderen (er zijn updates om de BIOS van de drive regiovrij te krijgen) Oudere DVD-ROM drives zijn vaak nog regiovrij.
De huiskamer modellen moeten vaak worden omgebouwd of kunnen ook een software update krijgen om regiovrij gemaakt te kunnnen worden.

Waarschijnlijk heb jij dan een dvd speler uit canada/amerika. of het stond verkeerd ingesteld

Pioneer DVR 105..
Ik heb inderdaad vanmiddag ook die update gedownload........maar dan moet ik in de BIOS een verandering aanbrengen..........mijn pc is zeer recentelijk
zonder diskettestation. ik weet nu niet hoe ik nu iets moet veranderen in de Bios..?????????

Daar kan ik je helaas ook niet verder mee helpen, maar er zijn meerdere lezers bij helmij dus ik denk dat er nog wel een reactie komt.

Geplaatst door rasing
Pioneer DVR 105..
Ik heb inderdaad vanmiddag ook die update gedownload........maar dan moet ik in de BIOS een verandering aanbrengen..........mijn pc is zeer recentelijk
zonder diskettestation. ik weet nu niet hoe ik nu iets moet veranderen in de Bios..?????????

ik zou nu maar niks veranderen,
je hebt 'm nu op regio-code 2 en voila dat is waar ie op hoort te staan.

wellicht kwam 't omdat de speler geimporteerd was uit een land uit regio 1.

Ik zal de laatste raad opvolgen........lijkt met het verstandigst..............Dank jullie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan